۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 519682

گرگان- مدیرکل آب منطقه‌ای گلستان گفت: تاکنون ۳۸ درصد حجم سدهای استان آبگیری شده و با توجه به نزولات برف، امید داریم با آب شدن برف‎ها بخشی از مشکلات آبی برطرف شود.

۳۸ درصد حجم سد های گلستان آبگیری شد

 به گزارش قدس آنلاین، علی نظری اظهار داشت: در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته ۳۱ درصد کاهش نزولات جوی را داشتیم که همین آمار نسبت به دراز مدت ۱۲ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

وی افزود: تاکنون ۳۸ درصد حجم سدهای گلستان آبگیری شده و با توجه به نزولات برف، امید داریم با آب شدن برف‎ها بخشی از مشکلات آبی استان برطرف شود.

وی اظهار داشت: در استان گلستان ۱۴ سد با حجم ۳۰۰ میلیون متر مکعب در حال بهره‌برداری است و سدهایی نیز در حال مطالعه و اجرا در سطح استان است که بیشتر آنها در شرق استان گلستان واقع است.

نظری خاطرنشان کرد: برای ساخت سدها مطالعات و تلاش های بسیاری صورت میگیرد بطور مثال سد چارلی در خارج شدن از گردونه اجرایی بود که با تلاش زیاد امسال عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

مدیرکل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: مشکل ما در زمینه برداشت آبهای زیرزمینی است و ۹۰ درصد این آبها برداشت می‎شود که مطلوب نیست.

وی ادامه داد: در جوامعی که ۴۰ درصد آب زیرزمینی را برداشت می‎کنند عادی و منطقی، جوامع ۶۰ درصد بهره‎بردار تنش‎زا و جوامع مانند ایران بالای ۶۰ درصد برداشت دارند، جوامع بحرانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.