۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 519704

فدراسیون کشتی ایران پس از اعلام تغییر در قوانین و مقررات کشتی و داوری در نامه‌ای به رئیس اتحادیه جهانی کشتی از نحوه بررسی، اعلام و تغییرات مداوم قوانین انتقاد کرد.

اتحادیه جهانی کشتی صدای رسول خادم را درآورد!

به گزارش قدس آنلاین، فدراسیون کشتی ایران در نامه ای به «نناد لالوویچ» رئیس اتحادیه جهانی به نحوه تصمیم گیری در مورد تغییر قوانین و مقررات کشتی، داوری و همچنین سیستم رنکینگ توسط کمیسیون فنی، آن هم بدون امکان بررسی کامل  از سوی هیأت رئیسه اتحادیه جهانی انتقاد کرد.

در این نامه به دو ماه زمان معطلی برای تنظیم صورتجلسه کمیسیون فنی اتحادیه و در مقابل  تنها 6 روز فرصت برای اعلام نظر اعضای هیأت رئیسه آن هم همزمان با برگزاری رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی انتقاد شده است. از نظر فدراسیون کشتی ایران، نبود فرصت کافی جهت بررسی دقیق و بحث جدی و کارشناسی درباره مباحث فنی، امکان  موفقیت مقرراتی که بلافاصله پس از 6 روز تعیین مهلت به کشورها نیز  ابلاغ شده را کاهش می دهد.

فدراسیون کشتی همچنین  محدود بودن افراد واجد شرایط در بین اعضای کمیسیون فنی برای جمعبندی موضوعات و تصمیم گیری در امور مهم فنی را اشکالی جدی در فرآیند تصمیم گیری در اتحادیه جهانی می داند. این موضوع نیز در نامه جداگانه ای مدتی پیش به اتحادیه اعلام شده است. متولیان فدراسیون کشتی ایران معتقدند اینگونه تصمیمات اثرات منفی فراتری از بخش فنی برای کشتی در جهان به همراه دارد.

فدراسیون کشتی در ادامه نامه خود با اشاره به اینکه ایران حاضر است میزبان اعضای هیأت رئیسه اتحادیه جهانی برای بررسی دقیق و کارشناسی این قوانین باشد، اعلام کرد،  تغییرات  زیاد و مداوم در قوانین و مقررات کشتی موجب شده مردم و علاقمندان به کشتی نتوانند با این رشته ارتباط آسان و مناسبی پیدا کنند. سالها بدلیل تغییر مداوم قوانین در کشتی، نه تنها مردم علاقمند به کشتی در تحلیل نتایج دچار مشکل شده اند،  بلکه کشتی گیران، مربیان و حتی داوران نیز از تکرار مدام و بدون برنامه ضوابط داوری سردر گم هستند و این موضوع به موقعیت جهانی کشتی در افکار عمومی بعنوان یک ورزش المپیکی آسیب جدی می رساند.

فدراسیون کشتی ایران معتقد است بدلیل اینکه روند انجام تغییرات در مقررات داوری در چند سال گذشته از منطق و دقت لازم برخوردار نبوده، این موضوع بجای کاهش مسائل داوری ، مشکلات داوری در  کشتی دنیا را پیچیده تر نیز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.