حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد + سخنان و تصاویر

  به گزارش «قدس آنلاین»،  تولیت آستان قدس رضوی با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی از دقایقی پیش با بوسیدن قرآن و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و همراهی مادران شهدا وارد وزارت کشور شد.

وی یکی از ۵ کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

مادر شهیدان محمدی به ستاد انتخابات آمد تا حجت الاسلام و المسلمین رئیسی را پیش از ثبت نام از زیر قرآن رد کند.

گفتنی است برخی چهره های فرهنگی و اقتصادی ازجمله فرهاد رهبر(رییس سابق دانشگاه تهران) میرکاظمی(وزیرسابق نفت) ونادر طالب زاده(مستندساز) ایشان را همراهی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: پایبندی وظیفه همه است به ویژه کسانی که مجری قانون هستند و امروز نظام دموکراسی و انتخابات و مراجعه به رای مردم بدون توجه و پایبندی به قانون امکان پذیر نیست. حتما کاندیداها باید بیش از مردم خود را به قانون پایبند بدانند. آنچه می تواند برای یک کاندیدا و برای مجموعه دست اندرکار انتخابات محور باشد، قانون است.

وی افزود: اجزای این نظام با رای مردم رقم می خورد، این از افتخارات نظام است که رای مردم در آن تشریفاتی نیست و رای مردم سرنوشت کشور و بخشهای مختلفی از کشور را رقم می زند.

تولیت آستان قدس خاطر نشان کرد:  مردم فرصتی دارند در هر انتخابات که ابتدا برای بازنگاهی به آنچه برگزیدند و ارزیابی به آنچه انتخاب کردند اقدام کنند و فرصت دوم اراده کردن و تصمیم گرفتن برای آینده کشور است.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هر کدام از دولت ها به سهم خوب گام هایی در جهت پیشرفت کشور انجام داند که باید اقدامات خوب دولت ها و دولتمردان را ارج نهاد لکن علی رغم همه تلاش ها، وضعیت و شرایط کشور در وضعیتی است که مردم سوال می کنند چرا بیکاری؟ مردم نگران کسب و کار و رونق آن هستند.

وی تاکید کرد: روستاییان و شهرنشینان و نخبگان و صاحب نظران سخنانشان این است کشوری با این همه سرمایه های ارزشمند و منابع عظیم انسانی و نیروهای جوان خلاق نوآور و این همه سرمایه که در کشور وجود دارد آیا در شان ملت ما است که شخص بیکاری شرمنده خانواده شود؟ آیا برون رفت از این مسئله امکان ندارد؟ بله امکان دارد، در صورتی که توانی فراتر از دسته های سیاسی فکر کند و به اعتلای کشور و استفاده توانمندی های کشور فکر کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در گام اول نیازمند تحول مدیریتی هستیم اما به معنای این نیست تلاش دولتمردانی که تلاش می کنند ارزشمند نباشد بلکه معنا این است که باید رویکردها اصلاح شود باید به گونه روند را اصلاح کنیم که هم نقش مردم در اقتصاد قائل شویم و هم بهره وری داشته باشیم و باید اقتصادی ایجاد کنیم که در تکانه های ایام اقتصاد کشور را دچار مشکل نکند و اقتصادی مقاومتی به همین معنا است و این موضوع شدنی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: بنده با مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی که سعادتی بزرگ برایم بود و با حکم مقام معظم رهبری، در این مدت تمام تلاشم این بود که آنچه از حکم رهبری استفاده می‌شود برای خدمت به زائران و مستمندان و فقرا باشد و تمام همت خویش را به کار ببرم.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام انتخابات با مراجعات متعدد اعم از مردم، علما و فقها و گروه‌ها مواجه بودم که تا همین نزدیکی‌ها از حضور در صحنه امتناع می‌کردم، چون جایگاهی که امروز دارم، با هیچ مسئولیتی قابل قیاس نیست.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برخی با من با احتجاج برخورد کردند و گفتند  که شما که می‌گویید در اینجا خدمت کرده‌اید،  اگر در جایگاهی که بیشتر بتوانید گره‌های بیشتری باز کنید، این چه اشکالی دارد؟ من اعلام کردم که بنایی ندارم، اما با این مراجعات و احتجاجات در صحنه حضور پیدا کردم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه بییشترین مراجعاتم همان‌طور که به دولتی‌ها هم گفتم، درباره بیکاری بوده است، ادامه داد: با این دعوت‌های بسیاری که از ناحیه فرهیختگان شد، حجت بر بنده تمام شد و با توجه به توانمندی که بحمدلله وجود دارد و با توجه به ادوار مختلف مدیریتی که دارم، به ویژه در حوزه نظارتی، به نظرم می‌توان همه نیروهایی که دل در گرو انقلاب دارند، وضعیت فعلی حتما می‌تواند به نفع کسانی که مشکل و گره دارند، تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم می‌تواند در حل مشکلات نقش‌آفرین باشد، اظهار داشت: آخرین سخنم آن است که در این قضیه، ملاک و میزان رای ملت است و وظیفه ما آن است که خود را معرفی کنیم.

رئیسی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.