گیلان- سرشماری قرقاول در زیستگاههای برخی از شهرستان ها شروع شد.

سرشماری قرقاول آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، نظر به فرارسیدن فصل بهار و زادآوری پرنده قرقاول، سرشماری بهاره قرقاول در زیستگاههای برخی از شهرستان ها شروع شده است.

این سرشماری با بهره گیری از کارشناسان و محیط‌بانان اداره و همیاران محیط زیست با حضور میدانی در زیستگاههای پرنده و از طریق مشاهده مستقیم و ثبت آوای پرنده نر در سپیده دم و اوایل صبح به سرشماری پرنده قرقاول و برآورد تقریبی جمعیت این پرنده می‌پردازند.

قرقاول از راسته ماکیان سانان و تیره ماکیانیان است و به واسطه دم بلند و راه رفتن با شکوهش از سایر ماکیان ها متمایز است، پروازش پرتوان و آغاز آن پر سرو صداست در ارتفاع کم پرواز می کند و مدت پروازش معمولا کوتاه است. تنوع رنگهای زیبای طبیعت و تجمع نقش ونگار آن برروی بدن پرنده نر،هربیننده ای را مسحور زیبایی خود می‌کند.

این پرنده در حاشیه جنگلهای پهن برگ خزان‌کننده، باغات چای و مرکبات و بوته‌زارها و غیره زندگی می‌کند.

انجام سرشماری و برآورد جمعیت گونه های شاخص جانوری در راستای اجرای شاخص های ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست و سند برنامه راهبردی محیط زیست در شهرستان انجام می‌گیرد و پایش زیست محیطی مستمر، ارزیابی زیستگاهها و برآورد تقریبی جمعیت حیات وحش نقش موثری در برنامه ریزی اصولی مدیریت زیستگاهها و ارتقای سطح حفاظت مناطق و پایداری زیست بومها ایفا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.