اردبیل- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: به دنبال طوفان و جاری شدن سیلاب آب شرب ۵۰ درصد از اهالی مشگین‌شهر قطع شده است.

قطعی آب شرب ۵۰ درصد از اهالی مشگین‌شهر/  تندباد با سرعت ۱۳۵کیلومتر اردبیل را درنوردید

به گزارش قدس آنلاین، مسعود امامی یگانه صبح شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد:‌ خوشبختانه طوفان و تندباد روز گذشته شهرستان مشگین‌شهر و نیز سیل شهرستان نیر هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته است اما شاهد خسارت‌های ناشی از این دو پدیده در سطح استان بودیم.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در شهرستان مشگین‌شهر ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، گفت: این تندباد سبب آب شدن برف و یخچالهای دامنه سبلان و جاری شدن سیل، قطعی آب نیمی از مردم مشگین‌شهر، شکسته شدن شاخ و برگ درختان، ریختن دیوارهای قدیمی، خسارات به تاسیسات شهری و روستایی و برخی اختلالات دیگر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در مورد قطعی آب در مشگین‌شهر بیان کرد: با توجه به اینکه خیاوچایی منبع آب شرب شهرستان مشگین‌شهر به شمار می‌رود با جاری شدن سیل در مسیر این رودخانه آب آن گل‌آلود شده و همین مسئله سبب قطعی آب در بخشی از مشگین‌شهر شده که تلاش‌ها برای رفع این مشکل در شهرستان ادامه دارد.

امامی یگانه از اعزام ۱۲ دستگاه تانکر برای آبرسانی به مردم منطقه خبر داد و افزود: ۴ دستگاه تانکر آبرسانی شهرستان نیز برای آبرسانی در محلات مختلف مشگین‌شهر فعال بوده و علاوه بر استفاده از تانکردهای آبرسانی آبهای بسته‌بندی نیز توسط خودروهای امدادی در بین اهالی مشگین‌شهر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به جاری شدن سیل در شهرستان نیر تصریح کرد:‌ذوب شدن برف و بارشهای رگباری سبب طغیان آب رودخانه‌های این شهرستان و وارد آمدن خساراتی به ویژه در بخش کشاورزی این منطقه شده است که در این شهرستان نیز تلفات جانی وجود نداشته و تلفات و خسارتهای مالی پس از ارزیابی اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با بیان اینکه در شهرستان خلخال نیز در محور اسالم به خلخال برخی از رانندگان و مسافران بر اثر تندباد و گرد و خاک گرفتار شده بودند که امدادرسانی به آنها توسط امدادگران هلال احمر انجام شد، اظهار کرد: قطعی برق نیز از جمله مشکلاتی بود که تندباد و طوفان به بار آورد به طوری که از روز گذشته شاهد قطعی برق در مشگین‌شهر، اردبیل و سرعین بودیم که به جز مناطقی از سرعین این مشکل در دیگر مناطق استان برطرف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.