بابلسر- مدیرکل شیلات مازندران از تمدید زمان صید پره تا پایان فروردین ماه خبر داد.

صید ماهیان استخوانی تا پایان فروردین تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، رستمی افزود: با نظر کارشناسان و براساس تصمیمات کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران،  به علت برودت هوا و شرایط جوی زمان پایان فصل صید امسال، سی و یکم فروردین ماه اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه این تمدید صید شامل همه مناطق صیادی استان می‌شود، تصریح کرد: تا بیستم فروردین  بیش از ۲۲۸۲ تن صید توسط شرکت‌های پره استان انجام شد که افزایش حدود شش درصدی صید ماهیان استخوانی را نشان می‌دهد.

مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه صید ماهی سفید تاکنون ۲۹ در صد کاهش داشته است، اضافه کرد: عمده گونه صید شده مربوط به کفال ماهیان بوده که از افزایش ۱۵۴ درصدی برخوردار می باشد.

رستمی با اشاره به اینکه سرانه هرشرکت تعاونی در صید پره به طور متوسط ۴۳ تن بوده است، ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده تا ۲۰ فروردین ماه را بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ‌ریزی برای تکثیر بچه ماهی سفید پیش از آغاز فصل صید سالجاری انجام شده است، گفت: طبق برنامه ریزی‌ها و برآوردها پیش بینی می شود تکثیربچه ماهی سفید به صورت نیمه ‌مصنوعی در مراکز بازسازی ۱۰ درصد افزایش یابد.

رستمی خاطرنشان کرد: ۱۱ میلیون قطعه بچه ماهی سفید به شیوه تکثیر طبیعی (روش شیل‌گذاری) در۹ رودخانه‌ ی استان تولید و رهاسازی می شوند که امیدواریم با این اقدام، شاهد رشد صید در سبد صیادان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.