کرمان- استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت رفتار صادقانه با مردم گفت: باید چالش های موجود را به مردم گفت تا بدانیم چرا این حجم بیکاران در کشور وجود دارد.

چالش ها را باید با مردم در میان گذاشت/از اقتصاد و آموزش غفلت کردیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: با وجود توسعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه نتوانسته ایم آموزش های لازم را به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به این موضوع که حجم دولت افزایش یافته است و با بزرگ شدن دولت، مردم کوچک می شوند ادامه داد: نباید حرکتی را ایجاد کنیم که منابع نفتی و مالیاتی ما صرف بودجه جاری کشور شود.

وی تاکید بر خلق ثروت با ظرفیت های مردم را یک اصل مهم برشمرد و گفت: این الگو را از سه سال قبل در شهرستان قلعه گنج -شهر نمونه اقتصاد مقاومتی- اجرایی کرده ایم.

رزم حسینی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در استان کرمان هم اکنون دارای سبک است و در این زمینه، تجربیات قابل ارائه در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: معین های اقتصاد مقاومتی را به مناطق مختلف استان نیاورده ایم که هزینه کنند بلکه خواسته ایم مدیریت امر توسعه و فکر شهرستان را بر عهده بگیرند زیرا نداشتن مدیریت فکر در حوزه اقتصاد تاکنون از مشکلات اصلی ما بوده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: نباید سرمایه گذار را زالوصفت و سرمایه بر دانست زیرا سرمایه گذار مجاهد اقتصادی است و باید از او حمایت کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حوزه بخش خصوصی و غیر دولتی است گفت: دولت در حوزه فرهنگ و اقتصاد باید هماهنگی، کنترل و نظارت کند و این امر در استان کرمان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی وحدت تحت عنوان ولایت و توسعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان تشکیل شد تا طی پنج تا ۱۰ سال شهرستان های به روز و پیشرفته را در استان کرمان داشته باشیم.

رزم حسینی بیان کرد: افتخار ما این است که سبک مدیریتی توسعه ای اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و تاکنون ۱۱ هزار گروه توسعه ای در قلعه گنج شکل گرفته است.

وی گفت: ایجاد یک کارخانه به معنای توسعه نیست بلکه توسعه امری فرابخشی است که اثرات خود را در حوزه های امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و توانمندسازی بر جای می گذارد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی درصدد است داخل خانه ها و روستاها برود و طرح تجمیع روستاها نیز در استان کرمان دنبال می شود.

استاندار کرمان با اشاره به انعقاد ۷۶ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در قالب مثلث توسعه اقتصادی در این استان طی سه سال و نیم گذشته گفت: بسیاری از کشورها با سرمایه اجتماعی خود کشورشان را ساخته اند.

وی به شناسایی افراد بیکار در مناطق استان به صورت چهره به چهره اشاره و تاکید کرد: باید روستا نشین را با درآمد سالانه یک و نیم میلیون تومان در ماه در روستاها ماندگار کنیم.

رزم حسینی افزود: به دنبال ایجاد نهاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان هستیم و با ایجاد نهاد پایدار اقتصاد مقاومتی، اقدامات کم نظیری در استان کرمان رخ می دهد زیرا این نهاد پایدار موجب می شود طرح های این حوزه با تغییر مدیریت ها دچار تغییر نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.