معاون اول حسن روحانی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من و آقای روحانی در کنار هم هستیم و مکمل هم هستیم. بیکاری ابر چالش است.

بیکاری ابر چالش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.

جهانگیری اظهار داشت: انتخابات منطق خود را دارد توافق بر سر مسائل کلان کشور، ائتلاف بر اساس برنامه ها، شفافیت و مرزبندی.

معاون اول رئیس جمهور گفت: روزهای آینده است که نگاه مردم به این بوستان رنگارنگ نگاه برتر را تعیین می کند.

وی اظهار داشت: من در عین حال که از قرار گرفتن در مسیر خدمت به مردم شادمان هستم باید بگویم در این دوره شخصا داوطلب نبودم لیکن اصرار شخصیت های اصلاح طلب و تحول خواه و برخی دوستان و مقامات باعث شد در این لحظات آخر بپذیرم و ثبت نام کنم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: برنامه ها و دیدگاهایی دارم که در وقتش بیان می کنم. در این لحظه تاکید می کنم برای رساندن ایران به جایگاه واقعی خود در منطقه و جهان هیچگاه شرایط تا این حد آماده نبوده است.

جهانگیری تصریح کرد: باید قدر دانست و به میدان آمد تا آزادی و امنیت را با هم داشته باشیم؛ برای اینکه به نقطه مطلوب برسد حل مسائل اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد.

وی بر لزوم اتخاذ راهکارهایی جهت حل مشکلات بیکاری، محیط زیست و آب تاکید کرد و گفت: آنچه امروز نیاز است انسجام، وحدت و یکپاچگی و حضور همه شخصیت ها و گروه های سیاسی در صحنه است.

جهانگیری ادامه داد: با شرایط ایجاد شده ایران می تواند خط تعامل با دنیا را به صورت جدی تر دنبال کند و مسائل منطقه ای را در دستور کار قرار دهد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای من تصمیم گیری دشواری بود، گفت: در دوره های گذشته بارها تصمیم گرفتم در انتخابات حضور پیدا کنم تا جلوی در وزارت کشور هم آمدم اما منصرف شدم اما این بار رایزنی هایی را با شخصیت ها انجام دادم. این رایزنی ها به صورت فشرده در یکی، دو ساعت اخیر انجام شد.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم آنچه که تحویل گرفت و آنچه که امروز در اختیار ملت قرار داده تفاوتش زمین تا آسمان است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: من برای ملت یک بار دیگر ابعاد مختلف اینکه دولت چه چیزی را در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اختلافات داخلی در بین ارکان داخلی نظام و جریانات سیاسی و مسائل بین المللی، فرهنگی و فساد تحویل گرفت را تشریح می کنم.

وی افزود: حتما در این فرصت که گوش های شنوای زیادی وجود دارد کارنامه دولت را تشریح می کنم.

جهانگیری در خصوص نامزدی اش در کار روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در هیچ مقطعی بعد از انقلاب بین معاون اول و رئیس جمهور چنین رابطه ای وجود نداشته است. آقای روحانی به من علاقه دارد. گاهی اوقات ساعت دونفره در خصوص مسائل کشور صحبت می کنیم.

وی گفت: آقای روحانی جایگاه خود را در انتخابات خواهد داشت و افرادی که با هم هماهنگ باشند تلاش می کنند مسیر واحدی را طی کنند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: من و آقای روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم.

جهانگیری در خصوص احتمال رد صلاحیت روحانی نیز گفت: به هیچ وجه احتمالی در مورد آقای روحانی وجود ندارد. ایشان شخصیت بزرگی هستند.

وی ادامه داد: در برنامه های من و آقای روحانی اختلافی وجود ندارد. روحانی کاندیدای اصلی جریان اصلاحات و اعتدال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.