قزوین – فریدون همتی شنبه شب در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاس بین المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی گفت: ۲ اردیبهشت ماه سال جاری قزوین میزبان اجلاس بین المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی خواهد بود.

قزوین میزبان اجلاس بین المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی می شود

به گزارش قدس آنلاین، فریدون همتی در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاس بین المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی اظهار داشت : این اجلاس بهترین فرصت برای شناساندن شهر قزوین به میهمانان داخلی و خارجی می باشد و ما باید تمام تلاش خود را در این جهت به کار بندیم.
وی افزود: باید با همه توان تلاش کنیم تا اجلاس مجمع جهانی شهر اسلامی که با محوریت قزوین شکل گرفته به خوبی برگزار گردد، چرا که سابقه تاریخی و زمینه های گردشگری این شهر در میان ۵۰ شهر اول دنیا قرار دارد.
این مقام مسئول گفت: با توجه به برگزاری این اجلاس و سفر میهمانان داخلی و خارجی به شهر، می توان زمینه تحقق شعار امسال با عنوان تولید و اشتغال را با محوریت صنعت گردشگری پیگیری کرد.
همتی اظهار داشت: برای برگزاری این اجلاس از تمام دستگاه های ذیربط انتظار می رود که تمام همت و کوشش خود را به کار بندند تا بتوانیم با پذیرایی درست، معرف خوبی برای این شهر کهن در عرصه بین المللی و داخلی باشیم.
استاندار تاکید کرد: مسائل مربوط به کیفیت پذیرایی و تشریفات، جابجایی و انتقال میهمانان، تامین امنیت و برگزاری اجلاس بسیار مهم است و هیچگونه قصور و کوتاهی در این مورد پذیرفتی نیست، چرا که این رویداد بهترین فرصت طلایی برای معرفی شهر مینودری قزوین است.
نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفرا و شهرداران ۱۰ کشور اسلامی جهان و ۴۰ میهمان و شخصیت برجسته و شهرداران شهرهای داخلی بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، به همراه روسای شوراهای اسلامی نیز در این اجلاس شرکت خواهند کرد.
همتی در پایان جلسه اظهار داشت: با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی قزوین و همچنین وجود اماکن مذهبی، باید بتوانیم ظرفیت های استان را به میهمانان بشناسانیم، لذا بهترین راه برای صیانت از این مهم، استفاده بیش از پیش از نمادهای تاریخی و مذهبی در سطح شهر قزوین و همچنین بهسازی معابر ورودی و خروجی شهر برای پذیرایی از میهمانان می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.