رشت- رئیس مرکز توسعه نوغانداری از توزیع ۳۰ هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران در استان‌های مختلف کشور در سال جاری خبر داد.

۳۰ هزار جعبه تخم نوغان در کشور توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر داداش‌پور با اشاره به اینکه نوغانداری از بخش‌های کشاورزی در ایران محسوب می‌شود، اظهار کرد: کشاورزی مردمی‌ترین بخش کشاورزی است و اهدافی برای آن پیش‌بینی شده که منجر به ثبات در جامعه می‌شود.

وی به تاسیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در مدت چهار سال گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: خرید تضمینی مشمول پیله تر ابریشم شده و سال گذشته به ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید اما نوغانداران تمام پیله تولیدی خود را به صورت توافقی به قیمت ۲۲ هزار تومان در بازار فروختند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری با بیان اینکه نهال توت به صورت رایگان بین نوغانداران در سال جاری توزیع شده است، تصریح کرد: امسال ۳۰ هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران در استان‌های مختلف کشور توزیع شده است.

داداش‌پور، ویژگی نوغانداری و پرورش کرم ابریشم را به دلیل کوتاه بودن دوره کار خواند و بیان کرد: درآمد فروش پیله ابریشم زمانی به کشاورز می‌رسد که می‌تواند بخشی از مشکلات خود را برطرف کند و در این زمینه با دیگر مشاغل کشاورزی همزیستی دارد.

وی به پراکنش پرورش کرم ابریشم در ۱۵ استان کشور اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد از تولید نوغان کشور در گیلان است و این استان یکی از قطب‌های پرورش کرم ابریشم در کشور محسوب می‌شود و با این نیت مرکز نوغانداری در گیلان راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.