گیلان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از استقرار ۶۰۰ نفر از مهندسان این سازمان در راستای امر ترویج و آموزش کشاورزان در روستاهای این استان خبر داد.

اشتغال ۲۸ درصدی گیلانی ها در بخش کشاورزی/ سالانه هفت میلیارد متر مکعب وارد دریا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا شعبان‌نژاد صبح یکشنبه با اشاره به امکان واگذاری عرصه‌های طبیعی گیلان در قالب ماده ۳ به بخش کشاورزی اظهار کرد:  حدود سه تا چهار هزار هکتار عرصه‌های طبیعی در رودبار وجود دارد.

وی به امکان واگذاری هفت هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی گیلان در قالب ماده ۳ به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: کشاورزی گیلان امیدوارکننده است و کشاورزان برای کشت در فصل جاری وارد مزارع شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سالانه هفت میلیارد متر مکعب از آب‌های جاری در استان وارد دریا می‌شود، تصریح کرد: احداث ۱۱ سد لاستیکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است.

شعبان‌نژاد بر لایروبی و احیای آب‌بندان‌ها در گیلان تأکید کرد و گفت: سالانه یک‌هزار و ۲۰۰ میلی‌متر بارندگی در استان داریم اما طبق آمار ۵۰ ساله در فصل کشاورزی ۱۶۰ میلی‌متر باران می‌بارد و بارندگی‌های دیگر مربوط به فصل غیر کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد از اشتغال گیلان در بخش کشاورزی است، بیان کرد: آمار واقعی اشتغال در بخش کشاورزی استان ۵۰ درصد است اما کمتر از هفت درصد بودجه گیلان در بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به استقرار ۶۰۰ نفر از کارکنان این سازمان در مراکز دهستان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: کارکنان مذکور برای امر ترویج و آموزش کشاورزان در روستاها حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.