قزوین- مشاور معاون وزیر و مسئول طرح و برنامه و بازرگانی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین پیشرو در زمینه راه اندازی صندوق کشمش در کشور است.

استان قزوین در تولید کشمش پیشرو است

به گزارش قدس آنلاین، حبیب راد فر در دیدار با علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین از جمله استانهای پیشرو در کشور است که همکاری  خوب و لازم را برای پیگیری  تخصیص یارانه کشمش به باغداران و همچنین راه اندازی صندوق کشمش انجام داده است.

وی افزود: دولت تلاش های زیادی  در راستای حمایت از باغداران و تاکداران تاکستان انجام داده که می توان به تخصیص یارانه ۵۰۰۰ ریالی به باغداران و تولید کنندگان کشمش  اشاره کرد.

راد فر تصریح کرد: یکی از مهمترین راه های مشارکت  بهره برداران به بخش تولید و ارتقاء  بهره وری تولید در بخش کشاورزی؛  ایجاد تشکل های صنفی است.

مسئول طرح و برنامه و بازرگانی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی؛ یارانه تخصصی دولت برای کشمش به سمت راه اندازی صندوق ها  محصولی  هدایت خواهد شد که در این راستا در بین محصولات کشاورزی تنها صندوق کشمش تاکستان استان قزوین با سرعت در حال راه اندازی است.

راد فر تصریح کرد : با توجه به اینکه اکثر استانهای تولید کننده کشمش در کنار هم هستند سهم بسزایی در تولید کشمش دارند؛ استان قزوین و شهرستان تاکستان شرایط ویژه ای برای تاسیس صندوق ملی –محصولی کشمش را دارد.

رادفر اضافه کرد: سرمایه گذاری در این صندوق باعث ارتقاء بهره وری در تولید محصول کشمش می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت: در سفر هیئت دولت به استان قزوین؛ تاسیس صندوق کشمش تاکستان مصوب شده و در حال شکل گیری است.

علی اکبر متقی فرد اضافه کرد : استان قزوین با توجه به شرایط ویژه در تولید محصول انگور جایگاه ویژه ای در تولید کشمش دارد.

وی تصریح کرد: طرح توسعه باغ در اراضی شیبدار از طرح های مهم بخش کشاورزی است که با توجه به محدودیت منابع آبی می تواند نقش بسزایی در افزایش تولید و همچنین اشتغال در این بخش داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.