بیرجند- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲ دستگاه نانوایی از خراسان جنوبی به مناسبت شهادت امام موسی بن جعفر (ع) به عتبات عالیات اعزام شدند.

اعزام ۲ دستگاه نانوایی از خراسان جنوبی به عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، موسی جوینده صبح یکشنبه در جلسه کمیته پشتیبانی اربعین خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی تاکنون هم در بحث بازسازی عتبات عالیات و هم در بحث اربعین خوش درخشیده است.

وی اربعین را تمرینی برای حکومت حضرت مهدی (عج) عنوان کرد ویادآور شد: امروز در همه حال کربلا در اختیار ما است بنابراین باید از این فرصت ها بیشتر استفاده شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید برای اسکان زائران اربعین فکری کرد اظهار داشت: در مراسم اربعین ما در بحث تغذیه زائران مشکلی نداریم اما در بحث اسکان با مشکل مواجه هستیم و در این راستا از شهرداران تقاضا داریم در حد امکان برای ۵ هزار نفر اسکان فراهم کنند.

جوینده افزود: نیروهای شهرداری خراسان جنوبی سال گذشته با توجه به تجربه کمی که داشتند تعداد ۴۲۰ تن زباله را در شهر کاظمین جمع آوری کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته قبل از مراسم اربعین، مردم خراسان جنوبی ۳ میلیارد تومان به عتبات عالیات کمک کردند تصریح کرد: در بحث اربعین و کمک به بازسازی عتبات عالیات مردم جلوتر از مسئولان هستند بنابراین ما باید کاری کنیم که همگام مردم حرکت کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته خراسان جنوبی با وجود محروم بودن در ایام اربعین ۹۳۰ هزار پرس غذا بین زائران توزیع کرد.

جوینده افزود: امسال برای در اربعین برای هر موکب یک شناسنامه طراحی کردیم  و در این راستا قراردادی بسته می شود و موکب ها طبق آن قرارداد خدمات ارائه می دهند.

وی از طراحی کتابچه هایی برای دانستن مواردی که موکب ها باید بدانند خبر داد و بیان کرد: این کتابچه ها از خراسان جنوبی به سایر استان ها ارسال خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث عتبات و اربعین ما هرچه نیاز داشتیم از داخل کشور ایران خریداری شده است افزود: همچنین سال گذشته حدود ۳ میلیارد تومان تعهد داشتیم و این میزان را از داخل کشور برای عتبات عالیات هزینه کردیم.

جوینده با بیان اینکه بزرگترین کار اقتصاد مقاومتی را ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می دهد گفت: در این راستا ستاد عتبات عالیات جلوی تعطیل شدن کارخانه سنگ را گرفت و چند معدن را نیز احیا کرده است.

وی یادآور شد: همچنین در این راستا در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون تومان سنگ از کارخانه های سنگ استان خریداری شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از اعزام ۲ دستگاه نانوایی از خراسان جنوبی به مناسبت شهادت امام موسی بن جعفر (ع) به عتبات عالیات خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.