کرمان- دبیر کمیسیون قاچاق کالا استان کرمان گفت: تاثیرات منفی خرید و فروش کالاهای قاچاق در آینده نزدیک گریبان‌گیر جامعه می شود.

پوشاک قاچاق لطمات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد و تولید وارد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، دبیر کمیسیون قاچاق کالا استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد پوشاک موجود در بازار قاچاق است گفت: تاثیرات منفی خرید و فروش کالاهای قاچاق در آینده نزدیک گریبان‌گیر جامعه می شود.
شهریاری با اشاره به اینکه در جنوب و شرق کشور استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان در همسایگی ما دروازه‌های ورود قاچاق کالا به کشور و استان کرمان هستند اظهار داشت: متاسفانه قاچاق پوشاک از مرز ترکیه در غرب کشور نیز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه عرضه پوشاک قاچاق در سطح جامعه لطمات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد، تولید و تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند تصریح کرد: درصدی از این کالاها از نظر بهداشتی نیز مورد تایید نبوده و مشکلات و عوارض پوستی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد.
دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: اگر کیفیت کالاهای داخلی مورد قبول جامعه بود مردم به دنبال اجناس خارجی نمی‌رفتند.
وی بیان کرد: چرا باید مردم از اجناس خارجی و قاچاق استفاده کنند در حالیکه کارخانه‌های داخلی ما روز به روز تعطیل شده و کارگران و جوانان ما بیکار می‌شوند.
دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان  با تاکید بر اینکه سایر کشورها با تبلیغات، اجناس خود را به فروش می‌رسانند گفت: متاسفانه در این بازار رقابتی، تولیدکنندگانی که موفق نباشند محکوم به ورشکستگی هستند.
شهریاری با اشاره به اینکه قاچاقچیان از هر فرصتی برای منافع سوء خود، استفاده می‌کنند گفت: تریلی‌های حمل سوخت، اتوبوس‌های مسافربری و حتی ماشین‌های سواری برای قاچاق پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ۲۳ اداره در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید پاسخگو باشند گفت: متاسفانه همه تنها از پلیس انتظار دارند که در این حوزه اقدام کند.
وی افزود: این کالاهای قاچاق عموما در فروشگاه‌های غیرمجاز، دستفروشان، شبکه‌های زیرزمینی و یا داخل منازل به فروش می‌رسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.