رییس جمهور در مراسم بهره‌برداری از ۶ فاز منطقه انرژی پارس جنوبی، ایران قدرتمند و عزت ایرانیان را در سایه اقتصاد قدرتمند و مقاومتی دانست و تاکید کرد: ۲۷ فروردین ۹۶ و افتتاح شش فاز پارس جنوبی روز ماندگار صنعت، نفت و مدیریت ایرانی و روز تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت است.

ایران قدرتمند و عزت ایرانیان در سایه اقتصاد قدرتمند و مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این مراسم که روز یکشنبه در عسلویه برگزار شد، اظهارداشت: بهره‌برداری از بزرگترین سرمایه‌گذاری کشور در حوزه انرژی مایه افتخار است.

رییس‌ جمهور افتتاح همزمان چندین فاز در پارس جنوبی و بهره‌برداری از لایه نفت پارس جنوبی در کنار افتتاح چند پروژه پتروشیمی در این منطقه را روزی تاریخی، بی‌نظیر و فراموش نشدنی توصیف کرد و گفت: اینکه ایران قدرتمند می‌تواند در یک روز طرحهایی با بیش از ۲۰ میلیارد دلار را در منطقه پارس جنوبی به بهره‌برداری برساند، افتخار بزرگی برای همه ایرانیان و روزی به یادماندنی برای تاریخ صنعت نفت کشور محسوب می‌شود.

روحانی در ادامه آیین افتتاح رسمی فازهای ۱۷، ۱۸، ۱۹ ۲۰، ۲۱ میدان گازی پارس جنوبی و افتتاح فاز یک طرح توسعه لایه‌های نفتی میدان مشترک پارس جنوبی، اظهارداشت: امروز روز پر افتخاری برای کارگران و مهندسان صنعت نفت و مدیریت صنعتی کشور است و روز عزت بیشتر برای ایرانیان محسوب می‌شود که در آن شاهد افتتاح بزرگترین سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به دست مدیران، جوانان و طراحان ایرانی هستیم.

رییس‌ جمهور با اشاره به چهار بار حضور خود در منطقه پارس جنوبی طی فعالیت دولت یازدهم ، خاطر نشان کرد: هر بار که به این منطقه آمده‌ایم، شاهد گام‌های بلندی در توسعه و پیشرفت کشور بوده‌ایم.

 روحانی با تأکید بر اینکه بزرگترین هدف ما ایرانیان، ایران پیشرفته و پیشرو است، اظهار داشت: یادمان باشد که بزرگترین هدف ما آن است که ایران را به نقطه اوجی برسانیم که همه ایرانیان در تاریخ در انتظار آن بودند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه از دوران پس از انقلاب اسلامی، روزهای بزرگی در تاریخ کشورمان، شاهد بودیم، اظهار داشت: روز پیروزی انقلاب اسلامی، روز به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و آراء مردم به جمهوریت و اسلامیت و روز پیروزی ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس و نیز ایستادگی و مقاومت این ملت، در برابر توطئه‌ جهانی تحریم علیه ملت بزرگ ایران از جمله روزهای پرافتخار ملت ایران است و امروز نیز به فضل الهی، شاهد شکوفایی‌ها، مقاومت‌ها، ایستادگی‌ها و تلاش‌های این ملت هستیم.

 روحانی تصریح کرد: افتتاح و شروع به کار یک سکوی نفتی، پالایشگاه و فازهای مختلف به معنای آن است که کارگران، مهندسان و مدیران، ماه‌ها و سال‌ها در گرما و سرما، دریا و زمین،  تلاش، فداکاری و ایثار کرده‌اند تا امروز ثمره کار آنها را مشاهده کنیم.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: دیروز در مراسم افتتاح ده‌ها پروژه صنعت دفاعی کشور، وقتی که چندین طرح جدید موشکی و هواپیمای جنگنده و هلی‌کوپتر ملی به طور همزمان به افتتاح رسید احساس غرور و افتخار کردم چرا که در ۸ سال دفاع مقدس، هر روز به فکر پیشرفت صنعت دفاعی کشور، برای قدرت سرزمین مقدس‌مان بودیم.

 روحانی خاطر نشان کرد: زمانی که اقتصاددانان کشورمان، توانستند، تورم ۴۵ درصد را تک‌رقمی کنند نیز روز افتخار برای ما ایرانیان بود. همچنین روزی که شاهد بودیم رشد اقتصادی کشورمان بعد از ۱۲ سال انتظار برای اولین بار از ۸ درصد عبور کرد، نیز روز افتخاری برای همه ما ایرانیان بود.

رییس‌ جمهور اضافه کرد: روزی که توانستیم در مقابل ۶ قدرت جهانی حق ملت ایران را به کرسی بنشانیم و فردای شب قدر ۲۳ ماه رمضان، پیروزی بزرگی را در سایه دعای مردم و رهبری عزیز و قدرت دیپلماسی کشورمان، شاهد بودیم، این نیز روز افتخار ما ایرانیان بود.

روحانی خاطرنشان کرد: زمانی که طرح تحول سلامت در ایران به ثمر نشست و مردم در بیمارستان‌ها ، مجبور نبودند طلای همسران و فرش زیر پای خود را بفروشند و همه ایرانیان در شهر و روستا تحت پوشش درمانی قرار گرفتند، روز فخر و افتخار برای ما ایرانیان بود.

رییس‌ جمهور گفت: امروز نیز شاهد یک افتخار دیگری هستیم، چرا که امروز روز تحقق اقتصاد مقاومتی است، صنعت نفت و مدیران نفتی کشورمان در سال ۹۵ و ۹۶ روزهای پرافتخاری را خلق کرده‌اند. آنان در طول چند ماه توانستند قدرت صادرات نفت خام و میعانات را به ۲ برابر افزایش دهند و وزیر و مدیران نفت کشورمان در اوپک توانستند، حق غصب شده ملت ایران را بازپس بگیرند و تولید نفت را در بازار جهانی همزمان با کاهش دیگر تولیدکنندگان نفت به مرز قبل از تحریم برسانند. لذا ۲۷ فروردین ۹۶، روز ماندگاری برای صنعت نفت و گاز کشور، محسوب می‌شود.

روحانی با تأکید بر اینکه عزت ما در سایه اقتصاد مقاومتی است، گفت: امروز از یک طرف، شاهد امنیت و آرامش و صدای بلند آزادی ملت ایران در سراسر کشور هستیم و ان‌شاء‌الله شاهد مشارکت بزرگ ملت ایران نیز در ۲۹ اردیبهشت خواهیم بود.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: اینکه امروز در یک میدان مشترک از میزان برداشت کشور همسایه در همین میدان، سبقت می‌گیریم و ظرفیت تولید از ۲۴۰ میلیون متر مکعب گاز در آغاز بکار دولت یازدهم امروز بعد از ۳.۵ سال، به ۵۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است و به بیش از ۲ برابر افزایش داشته است، نشانگر آن است که "ما می‌توانیم" لذا اگر با هم وحدت داشته باشیم و دست به دست هم بدهیم، «می‌توانیم».

روحانی تصریح کرد: عزت، پیشرفت، آرامش و موفقیت دوباره و حرکت به سمت قله‌های پیشرفت در صورتی است که همه دست به دست هم بدهیم و به دنبال مسایل جزیی و پیش پا افتاده نباشیم.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: ملت ایران، ملتی فرهنگی و عاشق قرآن و اهل بیت(ع) بوده و عشق به اخلاق دارد، لذا نباید اجازه داد تا فضای جامعه با دروغ، تهمت و گفتن سخن خلاف، آلوده شود و بایستی اخلاق و رفتار ما نشانگر، راستگویی، شفافیت و احترام به حقوق یکدیگر باشد.

روحانی با تأکید بر اینکه باید به بزرگان خود احترام بگذاریم، خاطر نشان کرد: همگان دیدیم عده‌ای که روزی به شهید بهشتی توهین می‌کردند، بعد از شهادت ایشان، سال‌ها شرمنده بودند، همچنین شاهد بودیم که آنهایی که روزی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توهین می‌کردند، امروز بعد از پرواز روح او به آسمان‌ها، شرمنده هستند، لذا نباید کاری کرد که در برابر افتخارات و بزرگان کشور، شرمنده باشیم.

رییس‌ جمهور تصریح کرد: باید برادرانه در کنار هم و دستگیر یکدیگر باشیم و با نهایت صداقت با مردم سخن بگوییم، چرا که ملت ایران، به دنبال صلح، آرامش، پیشرفت، امنیت و عزت بیشتر است.

روحانی با بیان اینکه ما می توانیم به همه این اهداف برسیم، گفت: ما انقلاب نکردیم که رو در روی هم بایستیم و یکدیگر را تخریب کنیم و برای تامین مواد غذایی دستمان به خارج از کشور باشد.

دولت به دنبال خودکفایی در گندم و صادرات آن و به فکر خودکفایی در گاز، نفت گاز و گازوئیل بود و ان شاءالله در زمینه بنزین هم خودکفا خواهیم شد.

رییس جمهور ادامه داد: همه انتظارات ملت ایران برآورده خواهد شد، چراکه ما یک قانون اساسی، رهبری، دولت و یک آرمان و انقلاب و یک ایران عزیز و سربلند داریم.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز شاهد برداشته شدن یک قدم بزرگ در مسیر پیشرفت کشور بودیم و روز خوشحالی و افتخار برای دولت و ملت ایران و روز غرور برای ایران و دوستداران ایران در جهان خواهد بود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم در همه زمینه گام های بزرگ را برداریم، گفت: ما بدنبال نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور هستیم و می خواهیم ایران را به کریدور بین المللی شمال - جنوب و شرق - غرب مبدل کنیم.

روحانی افزود: بزرگترین بنادر کشور تا پایان دولت یازدهم در چابهار و شمال کشور افتتاح می شود تا کریدور شمال-جنوب را برای بهره برداری اقتصادی ایران راه اندازی کنیم.

رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه آبرسانی، برق  رسانی، گاز رسانی و ایجاد تحرک در روستاها و عمران شهری، اظهار داشت: ما باید در زمینه رشد علم، دانش و فناوری تلاش کنیم و این در حالی است که ایران در سال گذشته از لحاظ پیشرفت کمی در میان ٢٥ کشور بزرگ دنیا مقام اول را کسب کرده است.

روحانی با تاکید بر اینکه پیشرفت در هر منطقه ای باید برای میزبانان آن نیز رفاه و پیشرفت را به دنبال داشته باشد، گفت: اگر در عسلویه و مناطق اطراف آن توسعه و پیشرفت در پارس جنوبی انجام می شود، باید مردم استان بوشهر و بویژه مردم منطقه هم از آن بهره مند شوند و بیشترین مشاغل که ایجاد می شود برای آنان باشد.

رییس جمهور ادامه داد: امروز به صراحت به وزیر نفت می گویم که ما خواهان توسعه پایداری هستیم که در آن سلامت هوا، زمین و آب های دریا و محیط زیست به عنوان اولین اولویت در آن مد نظر قرار داشته باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: مسئله محیط زیست و نیازمندی های اولیه مردم برای ما اولویت دارد و مردم استان بوشهر و منطقه عسلویه و کنگان باید در زندگی روزمره خود این پیشرفت ها را شاهد باشند.

رییس جمهور افزود: دولت در لایحه ای حل مشکلات مردم در این گونه مناطق را دنبال خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.