نماینده مردم کاشان در مجلس از راه اندازی پارک های علم و فناوری در شهرهای دوم هر استان توسط دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

احداث پارک علم و فناوری در شهرهای دوم هر استان توسط دانشگاه آزاد/ افزایش ضریب اشتغال دانشجویان با افزایش مهارت در رشته های تحصیلی

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی «قدس آنلاین» بر تحقق شعار سال سال توسط دانشگاه آزاد تأکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد با توجه به گستردگی و تعداد دانشجویان خود لازم است بر مقوله اشتغال دانشجویان اهتمام داشته باشد.

وی افزود: رییس دانشگاه آزاد عصر یکشنبه با حضو درکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارشی از فعالیت های سال گذشته خود را ارائه کرد و اهم برنامه ها و اولویت های سال جاری را نیز بیان کردند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اظهار کرد: آنچه مهم است تحقق اقتصاد مقاومتی با محور اشتغال و تولید است و دانشگاه ها باید امسال نقش محوری خود را ایفا کنند و موضوع اشتغال و تولید منحصر به وزارت صنعت و معدن نیست.

ساداتی نژاد تأکید کرد: دانشگاه ها باید به سمتی پیش روند که فارغ التحصیلان آنها کارآفرین باشند و بتوانند در حوزه تولید فعال شده و اشتغال ایجاد کنند.

نماینده کاشان در مجلس یادآور شد: با افزایش مهارت دانشجویان در رشته های تحصیلی خود ضریب اشتغال آنها و کارآفرینی افزایش می یابد در همین راستا دانشگاه آزاد در صدد راه اندازی پارک های علم و فناوری در سراسر کشور است، از این رو پیشنهاد کردیم تا این پارک ها را در شهرهای دوم هر استان احداث کند.

ساداتی نژاد همچنین گفت: هم اکنون معاونت علمی و فناوری ریاست جهوری در مراکز هر استان پارک علم و فناوری احداث کرده و احداث پارک های علم و فناوری در شهرهای دوم هر استان موجب فراگیر شدن علم می شود.

وی با اعلام این مطلب که رییس دانشگاه آزاد پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در احداث پارک های علم و فناوری در شهرهای دوم هر استان را پذیرفته است، افزود: شهرهای چون زابل در استان سیستان  و بلوچستان و کاشان در استان اصفهان از جمله شهرهایی هستند که به عنوان شهر دوم در استان ها محل احداث پارک های علم و فناروی خواهند بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان اظهار کرد: احداث پارک های علم و فناوی به اشتغال و توسعه علمی کشور کمک می کند و با ایجاد شرکت های دانش بنیان اشتغال با محور دانایی و علم تشکیل می شود و اجتماع نخبگان دانشگاهی و اساتید را به وجود می آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.