رییس امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و اظهار کرد: افزایش تولید و اشتغال با توسعه شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

اشتغال دانش محور با شرکت های دانش‌بنیان محقق شد

سیدمحمد صاحبکار خراسانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی «قدس آنلاین» شرکت های دانش بنیان را موجب توسعه اشتغال علم محور دانست و گفت: هم اکنون بالغ بر ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ثبت شده اند و این نمایان گر رونق اشتغال و کارآفرینی در کشور هستند.

وی افزود: بخش اعظم شرکت های دانش بنیان در حوزه فناروی اطلاعات فعالیت می کنند و توسعه کسب و کار در این بخش نیز روند رو به رشدی داشته است.

رییس امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تشریح تسهیلات و امکانات قانونی شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان در راستای اجرای بند «ه» ماده ۳ قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، از تسهیلات ذیل ماده ۴۰ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برخوردار می شوند.

صاحبکار خراسانی ادامه داد: بنا بر دستور اداری جدید معاون محترم فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی، شرکتها  و موسسات دانش بنیان حائز شرایط بخشنامه ۱۴/۳ جدید درآمد (موضوع قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات) و بخشنامه ۱۴/۹ جدید درآمد( موضوع ماده ۴۰ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر)، می توانند از مزایای این بخشنامه ها استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس بخشنامه ۱۴/۹ مبنای مطالبه حق بیمه در مورد پیمان هایی که دارای کارگاه های صنعتی و خدمات تولیدی یا فنی- مهندسی ثابت می باشند و موضوع اجرای پیمان توسط افراد شاغل در همان کارگاه انجام می شود، بر اساس فهرست ارسالی و بازرسی کارگاه است و از اعمال ضریب حق بیمه جهت قرارداد پیمان معاف می باشند و سازمان تأمین اجتماعی باید مفاصا حساب این گونه پیمان ها را صادر کند.

به گزارش «قدس آنلاین» مطابق ابلاغیه مذکور مقرر شده است کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان تأمین اجتماعی برای بررسی مشکلات و مسائل مربوط به شرکت های دانش بنیان در زمینه بیمه تأمین اجتماعی تشکیل شود. با توجه به مفاد ابلاغیه اخیر، ادارات کل استان های سازمان تأمین اجتماعی مکلف شده اند ترتیبی اتخاذ نمایند تا آموزش مجموعه مقررات تأمین اجتماعی به شرکتهای دانش بنیان به نحو مقتضی انجام می شود.

بر اساس ابلاغیه جدید معاونت فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی، حمایت ها و تسهیلات ویژه ای درباره نحوه ارائه مفاصا حساب قراردادهای شرکت های دانش بنیان اجرایی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.