وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که حمله بزدلانه به اهالی فوعه و کفریا، پاسخی بود از سوی تروریست ها و رژیم های حامی شان به دستاوردهای ارتش سوریه در برابر داعش و جبهه النصره در نقاط مختلف کشور.

وزارت خارجه سوریه حمله به اهالی فوعه و کفریا را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت انفجار تروریستی علیه مردم فوعه و کفریا در غرب حلب را محکوم کرد.

در این نامه تاکید شده است: حمله تروریستی علیه اهالی فوعه و کفریا، همزمان با هجوم گروه های تروریستی و شکست آنها در برابر آشتی های ملی که به صورت مستمر حاصل می شود، صورت گرفت. این حمله بزدلانه پاسخی بود از سوی تروریست ها و رژیم های حامی شان به دستاوردهای ارتش سوریه در برابر داعش و جبهه النصره در نقاط مختلف کشور.

در ادامه این نامه تصریح شده است: دولت سوریه بار دیگر تاکید می کند که یکسان کردن تلاش های جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم با هماهنگی و همکاری کامل با دمشق، ضرورت دارد و باید از تلاش ها برای چشم پوشی از اولویت داشتن مبارزه با تروریسم به منظور بازگشت امنیت و ثبات به سوریه و تمامی منطقه جلوگیری کرد و حامیان تروریسم از جمله ترکیه، قطر، سعودی ها، فرانسه، انگلیس و آمریکا را به اجرای قطعنامه های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم ملزم کرد.

وقوع یک انفجار انتحاری در منطقه الراشدین واقع در غرب حلب، روز گذشته اهالی شهرک های شیعه نشین فوعه و کفریا را هدف قرار داد. منابع بیمارستانی اعلام کردند بر اثر این انفجار انتحاری، ۱۱۲ تن شهید و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

گفتنی است، این اتوبوس‌ها حامل اهالی شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» بودند که مطابق تفاهم سه جانبه میان ایران و روسیه از یک سو و ترکیه به عنوان وکیل مدافع تروریستهای معارض از سوی دیگر قرار بود با افراد مسلح محاصره شده در «مضایا» و «زبدانی» مبادله شوند که با جنایت تروریستهای تحت حمایت ترکیه مواجه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.