لاهیجان -رئیس سازمان چای کشور از آمادگی ۱۵۶ کارخانه چای‌سازی گیلان و مازندران برای تحویل برگ سبز چای از کشاورزان چایکار خبر داد و گفت: تاکنون با ۵۰ کارخانه چای‌سازی انعقاد قرارداد بسته شده و بقیه در حال طی کردن مراحل عقد قرارداد با سازمان چای هستند.

آمادگی ۱۵۶ کارخانه چای‌سازی گیلان و مازندران برای تحویل برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین روابط عمومی سازمان چای کشور، محمدولی روزبهان   با بیان اینکه فصل آغاز برداشت برگ سبز چای از نیمه نخست اردیبهشت ماه امسال است، اظهار کرد: امسال ۱۵۶ کارخانه چای‌سازی آماده تحویل برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران است.

وی از انعقاد قرارداد با ۵۰ کارخانه چای‌سازی در گیلان و مازندران خبر داد و گفت: بقیه کارخانه‌داران در حال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای تحویل برگ سبز چای هستند ضمن اینکه امسال تعداد هشت کارخانه به تعداد کارخانه‌های قبلی اضافه شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه امسال ۱۳ میلیارد تومان برای بهینه‌سازی و مصرف انرژی و تجهیز کارخانه مدرن چای‌سازی تسهیلات پرداخت شده است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم محصول چای باکیفیت بیشتری تحویل کارخانه‌های چای‌سازی دهیم.

وی با تصریح بر اینکه بارندگی هوا ممکن است برداشت برگ سبز چای را به تأخیر بیندازد، خاطرنشان کرد: در صورت بارندگی هوا در مدت مذکور، تا اواخر اردیبهشت ماه امسال به صورت گسترده برگ چینی چای از باغ‌های گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.