معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران تقویت شرکت های دانش بنیان را به منظور افزایش تولید و اشتغال و تحقق شعار سال دانست و گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه عل.م پزشکی تا اردیبهشت مشخص می شود.

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف افزایش تولید و اشتغال/تعیین بودجه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تا اردیبهشت

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  ایفای نقش دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای دستیابی به اهداف کلان نظام و نقشه جامع علمی کشور،  ارتقا کمی و کیفی پژوهش های بنیادی و کاربردی در حوزه سلامت و متناسب با اولویت ها و نیازهای ملی و منطقه و تقویت توان علمی، ارتقا دانش و مهارت مدیران، کارکنان و پژوهشگران همچنین توسعه ارتباط با صنعت و تجاری سازی محصولات از اهداف کلان معاونت تحقیقات و فناروی دانشگاه علوم پزشکی ایران است و بر این اساس در راه اندازی، تجهیز و توسعه زیر ساخت های تولید پژوهش های با کیفیت بالا اهتمام دارد.

سید جواد حاجی میر اسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در اظهار نظری آموزش را هدف اصلی این دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکنون در ۱۸۰ رشته علوم پایه، فلوشیپ های مختلف را تربیت کرده و فارغ التحصیلان ما در مدارج بالاتر علمی حائز رتبه های برتر در کشور هستند ر بخش پژوهش علی‌رغم مشکلات دانشگاه در سه سال گذشته همکاران ما تلاش و فعالیت های زیادی داشتند و امروز ما در سطح خوبی قرار داریم و با توجه به ۲۰۰ دانشجوی خارجی این دانشگاه در کمیته پژوهش، دانشگاه علوم پزشکی ایران رتبه دوم کشور را کسب کرده و در صحنه بین المللی نیز بسیار پیشرفت خوبی داشته ایم که این دانشگاه از سوی انگلستان عنوان مرکز معتبر بین المللی را دریافت کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای افزایش تولید و اشتغال در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل آن‌ها به شرکت‌های تولیدکننده از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه برای حرکت در مسیر "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: از طرفی تسهیل مسیر تصویب شرکت‌های دانش‌بنیان و گشودن فضا برای استفاده از محصولات تولیدی این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف از دیگر اهدافی  است که در پی تحقق آن هستیم.

وی ادامه داد: همچنین معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت مالیات و در اختیار داشتن مکانی ثابت بدون نیاز به پرداخت اجاره‌بها از دیگر اقداماتی است که دانشگاه‌ می‌تواند در راستای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهد.

موسوی با بیان اینکه پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌تواند محلی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، گفت: زمین پارک را گرفته‌ و اقدامات ابتدایی را انجام داده‌ایم و به زودی با وزیر بهداشت، ‌ درمان و آموزش پزشکی وارد مذاکره خواهیم شد که به احتمال زیاد این پارک در دولت یازدهم افتتاح می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه تا اردیبهشت ماه مشخص می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت فناوری سلامت طی سال‌های اخیر بهبود یافته و بسیاری از تجهیزات و داروهای وارداتی در داخل در حال تولید هستند که البته چشم‌انداز این حوزه نیز بسیار مناسب پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.