سرپرست کاروان ورزش ایران در بازیهای کشورهای اسلامی از بررسی احتمال اعزام این کاروان از طریق سفر زمینی خبر داد.

احتمال اعزام کاروان ایران به بازیهای کشورهای اسلامی از طریق زمین!

به گزارش قدس آنلاین، اصغر رحیمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بازی‌های داخل سالن و رزمی قرار است شهریور ماه در ترکمنستان برگزار شود و سمینار سرپرستان کاروان‌ها در ترکمنستان برگزار شد تا تبادل اطلاعات کنند و موضوعات جمع‌بندی شود و در این مرحله یک لیست مقدماتی از کشورها بگیرند. این بازی‌ها برای اولین بار با حضور 10- 12 کشور اقیانوسیه و استرالیا برگزار می‌شود و سرپرستان حدود 55 کشور در این سمینار حضور داشتند.

وی افزود: در این سمینار در خصوص اقدامات لازم برای برگزاری مسابقات صحبت و از دهکده بازی‌ها و سالن مسابقات بازدید کردیم که در این زمینه واقعا کارها خوب پیش رفته و حتی این آمادگی را دارند که همین فردا مسابقات را برگزار کنند. درخصوص سالن‌ها و شراط میزبانی امکانات میزبان حتی از المپیک هم بالاتر بود.در این جلسه موضوعات مختلفی وجود داشت و در حاشیه آن هر کشور به صورت اختصاصی نشستی را با مسئولین برگزاری مسابقات داشت. من در این نشست و در لیست اولیه اعلام کردم ایران در همه رشته‌ها به جز یک رشته حضور خواهد داشت. این موضوع نهایی نیست و برای نهایی شدن کاروان باید مصوبه هیئت اجرایی وجود داشته باشد و همچنین باید در ستاد عالی بازی‌ها که وزیر ورزش نیز حضور دارد جمع بندی نهایی در خصوص کاروان انجام شود.

رحیمی تاکید کرد: چالش اصلی بازی‌ها از نظر من و تمام کشورها مسئله پرواز به ترکمنستان است و واقعا نمی‌دانیم چگونه باید کاروان‌ها را با توجه به پروازهای محدود به محل برگزاری مسابقات رساند. این مشکل را از OCA می‌دانم چرا که میزبانی را به این کشور داده است.

وی تصریح کرد: نمایندگان هواپیمایی امارات و ترکیش ایر در ترکمنستان بودند اما همه چیز در حد حرف است. همه چیز در اراده کشور ترکمنستان است و آنها باید پیگیری لازم را برای برگزاری این رویداد مهم انجام دهند. پروازها به ترکمنستان واقعا محدود است و تمام سرپرستان به سختی به آنجا رسیدند چه برسد به کاروان‌ها و هزاران ورزشکاری که قرار است در مسابقات شرکت کنند. مهم ترین چالش ما این است که کاروان را بتوانیم به مسابقات برسانیم و برگردانیم.

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا گفت: در حال بررسی راه‌های رسیدن به ترکمنستان هستیم. ثبت‌نام اولیه کاروان هم در دو ماه آینده انجام خواهد شد و در جلسه آینده با ستاد عالی و هیئت اجرایی تیم‌ها را نهایی و در جلسه ثبت نام ماقبل نهایی بخشی از ثبت‌نام را انجام و مرداد ماه ثبت‌نام را با اسامی نهایی انجام می‌دهیم.

رحیمی افزود: منابع محدودی داریم و بودجه‌ای که برای ورزش اعلام شده است نشان می‌دهد که شرایط خوبی در سال پیش‌رو نداریم. سال‌ها است که کاروان‌های ورزشی را به سمت کیفی شدن پیش بردیم. ممکن است در بازی‌های داخل سالن در رشته‌های زیادی شرکت کنیم اما بستن کاروان بر اساس افرادی که شانس کسب مدال به ویژه طلا دارند، خواهند بود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: فعلا تا زمانی که مسئله پرواز حل نشود در مورد کل اعزام نمی‌توان صحبتی کرد. اگر کاروانی 300 نفره داشته باشیم و در صورتی که بتوانیم در این پروازهای محدود جا بگیریم در حدود یک و نیم میلیارد پول بلیط خواهد شد و برای ما ارزشی ندارد که این همه هزینه کنیم و معادل پول المپیک خرج کنیم و این موضوع منطقی نیست لذا ابتدا باید روش‌های اعزام، هزینه‌ها و موجودی را بررسی و با توجه به آن تصمیم بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه رسیدن به ترکمنستان، تهران به استانبول است که با چند ساعت ترانزیت همراه است سپس باید با یک پرواز کوچک که هر شب از استانبول به ترکمنستان است خود را به محل مسابقات برسانیم.

رحیمی گفت: 50 نفر از سرپرستان کشورها برای رسیدن به نشست ترکمنستان با مشکل رو به‌رو شدند حالا شما در نظر بگیرید که رسیدن هزاران ورزشکار به این کشور چقدر سخت خواهد بود. حتی سرپرست ازبکستان که همسایه این کشور است برای سفر هوایی به ترکمنستان ابتدا عازم دوبی، سپس استانبول و سپس به ترکمنستان آمده بود.

وی اظهار داشت: ما گزینه راه زمینی را هم داریم که باید بررسی شود و به عنوان سرپرست کاروان همه راه‌ها را بررسی و حتی نماینده‌ای را اعزام می‌کنیم تا راه‌ها را به شخصه بررسی کند و ببیند آیا این راه شدنی هست یا خیر. هر کاری لازم است بایدانجام دهیم و تا اردیبهشت ماه تصمیم نهایی شود.

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا افزود: وضعیت بودجه خوب نیست. بودجه ما محدود و فعالیت‌ها نا محدود است و در سال 96 مشکلات زیادی خواهیم داشت. ما نمی‌توانیم برخی از رشته‌ها مانند تکواندو و کاراته که سال آینده در بازی‌های آسیایی حضور دارند را حذف کنیم از طرفی برخی از رشته‌ها امکان شرکت در بسیاری از بازی‌ها را ندارند و ما باید این رشته‌ها را نیز حفظ کنیم، بنابراین باید هزینه زیادی را پرداخت کنیم. بودجه موضوع مهمی است و باید کارها را مدیریت کرد چون نمی‌توان کاروان را اعزام نکرد. باید کاروان کیفی با بهترین و به صرفه‌ترین روش اعزام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.