در اجرای برنامه های هفته بهداشت ایستگاه های سلامت در محلات محروم برای خدمات رایگان بهداشتی و سلامتی برپا می شود و خدماتی از قبیل مشاوره‌های پزشکی، روانشناسی و تغذیه، غربالگری دیابت، فشارخون و BMI، خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی نیز در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

خدمات داندانپزشکی رایگان در محلات محروم تهران

به گزارش «قدس آنلاین»  هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا بر اهمیت و جایگاه مهم سلامت به عنوان یکی از حقوق های اساسی شهروندان تأکید شود ادارات سلامت مناطق ۲۲گانه و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت امسال مجموعه برنامه‌های تفریحی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی از اول تا ۷ اردیبهشت در تمامی مناطق برگزار می‌کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با یادآوری عناوین روزهای هفته سلامت اظهارکرد: جمعه (اول اردیبهشت) با عنوان تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی، شنبه(۲ اردیبهشت) با نام غذای سالم، جامعه سالم، یکشنبه (۳ اردیبهشت) با عنوان سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی، دوشنبه (۴ اردیبهشت) با عنوان طرح تحول سلامت، ارتقای کیفیت زندگی، سه‌شنبه (۵ اردیبهشت) با نام سلامت روان، نیاز همه و همیشه، چهارشنبه (۶اردیبهشت) با عنوان هنر و رسانه، سواد سلامت و پنجشنبه (۷ اردیبهشت)  با نام نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی نامگذاری شده است.

زمانی در ادامه به اهم ویژه برنامه‌های هفته ملی سلامت اشاره و تصریح کرد: برگزاری جشنواره سلامت در قالب راه‌اندازی غرفه‌های ارائه خدمات سلامت‌محور و برپایی سامانه فرهنگی سلامت‌محور از جمله اقداماتی است که با هدف معرفی توانمندی‌های شهرداری در حوزه سلامت و ارائه خدمات سلامت در بوستان‌ها و میادین اصلی شهر اجرا می‌شود.

به گفته وی امسال قرار است تا در معابر عمومی محلات محروم ایستگاه‌های سلامت به منظور حفظ و ارتقای سلامت افراد آسیب‌پذیر جامعه و شناسایی و رفع نیازهای سلامتی دانش‌آموزان مدارس محروم برپا شود. در این ایستگاه‌ها ضمن ارائه خدماتی از قبیل مشاوره‌های پزشکی، روانشناسی و تغذیه، غربالگری دیابت، فشارخون و BMI، خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی نیز در اختیار شهروندان قرار می گیرد. توزیع بسته‌های بهداشتی همچون شامپو، مسواک، خمیردندان و حوله از دیگر اقداماتی است که در راستای حمایت از دانش آموزان محلات محروم انجام می‌شود.

سمانه زمانی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت هر ساله به مناسبت روز جهانی بهداشت یکی از موضوعات مهم و رایج در جامعه را به عنوان شعار سال انتخاب می‌کند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت روانی، سازمان جهانی بهداشت برنامه‌های امسال خود را با شعار «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم»  تدوین کرده است. در ایران نیز با توجه به اهمیت و نقش نشاط و شادی در پیشگیری از افسردگی افراد جامعه شعار « زندگی سالم و با نشاط»  برای هفته ملی سلامت سال ۹۶ برگزیده شد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران برپایی همایش پیاده‌روی خانوادگی و اجرای جنگ سلامت را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت امسال معرفی کرد و گفت: این برنامه با هدف ارتقای سلامت شهروندان، افزایش ارتباطات و تعاملات اجتماعی و ایجاد روحیه شادی و نشاط در شهروندان در بوستان‌های یاس فاطمی، پلیس، دریاچه شهدای خلیج فارس، بوستان زندگی محله هرندی و بوستان ولایت اجرا می‌شود.

زمانی با تاکید بر اجرای برنامه‌های همدلی در قالب بازدید از مراکز نگهداری بیماران ذهنی، روانی و جانبازان و عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اظهارکرد: به منظور حساس‌سازی دانش‌آموزان به موضوع بهداشت خود و دیگران امسال همچون سنوات گذشته ویژه برنامه نواختن زنگ سلامت در مدارس سطح شهر به ویژه مدارس دولتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال شاهد برپایی ایستگاه ارائه خدمات سلامت به خانواده معظم شهدا و اجرای تورهای تفریحی، آموزشی، ورزشی و زیارتی و بازدید از جاذبه‌های سلامت‌محور سطح شهر خواهیم بود.

به گزارش شهرنوشت، برگزاری جشنواره غذای سالم، توزیع غذا بین شهروندان محلات محروم و ارائه خدمات سلامت از قبیل مشاوره پزشکی، روانشناسی، تغذیه، غربالگری قندخون، فشارخون و اندازه گیری BMI از دیگر برنامه‌هایی است که از ۱ الی ۷ اردیبهشت در سطح مناطق ۲۲ گانه اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.