قم- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به شناسایی ظرفیت اشتغال روستاهای قم گفت: ۳۰ درصد مالیات‌های ارزش‌افزوده که در اختیار شهرداری‌ها و شوراست باید در روستاها هزینه شود.

ظرفیتی که در روستاها وجود دارد می‌تواند پایه اقتصاد مقاومتی باشد

به گزارش قدس آنلاین،غلامرضا صالحی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در روستاها اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور مهاجرت روستاییان به شهرها به دلیل کمبود امکانات و نبود اشتغال است که باید در سال اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای به اشتغال در روستاها شود.

وی بابیان اینکه توسعه پایدار روستاها و توجه به اشتغال و معیشت آنان از اولویت‌های بنیاد مسکن استان قم در سال جاری است، افزود: روستاییان نقش مهمی در تولید ناخالص ملی داشته و با توجه به ظرفیتی که در روستاها وجود دارد به‌نوعی می‌توانند پایه اقتصاد مقاومتی باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: بدون توجه به روستاها معضلات شهرها کاهش نمی‌یابد و باید در ۳۷ هزار روستایی که در کشور وجود دارد برنامه‌ریزی مناسبی برای کاهش مهاجرت‌ها با ایجاد شغل‌های خانگی، کارگاه‌های صنعتی کوچک، طرح‌های زودبازده و غیره انجام گیرد.

وی با اشاره به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان برای توجه به تولید و اشتغال در روستاها ابراز کرد: قبلاً زمینه فعالیت‌های اقتصادی در روستاها امکان‌پذیر نبود و طرح‌ها در خارج از طرح هادی روستایی اجرا می‌شد که بعدازاین مصوبه ظرفیت خوب و پایداری برای ایجاد اشتغال در روستاها به وجود آمده است.

صالحی با تأکید بر اینکه در سال ۹۶ در تمامی روستاهای قم که زمینه تولید و اشتغال در آن‌ها وجود داشته باشد شناسایی خواهد شد، عنوان کرد: دستگاه‌های استانی باید کمک کنند تا امکانات با زمین‌های حداقل قیمتی در اختیار کارگاه‌ها قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند علاوه بر کاهش حجم مهاجرت زمینه‌ساز توسعه و رونق روستایی هم شوند.

وی سهم معابر و جاده‌های روستایی را در برنامه ششم توسعه ۱۷ درصد دانست و گفت: ۳۰ درصد مالیات‌های ارزش‌افزوده که در اختیار شهرداری‌ها و شوراست باید در روستاها هزینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.