اصفهان- نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: راهکار شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی، پویایی در دو بخش تولید و اشتغال است که اتاق می‌تواند با خدمات علمی و آموزشی خود نقش پر رنگی در تحقق این اتفاق مهم در سال ۹۶ ایفا کند.

اقتصاد مقاومتی با پویایی تولید و اشتغال محقق می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مصطفی رناسی در جلسه تبادل نظر پیرامون نحوه همکاری میان اتاق بازرگانی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و شرکت سکوای آلمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان  با تاکید بر نقش آموزش در توسعه کسب و کارها به رسالت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در ارائه آموزش‌های هدفمند به اعضا و فعالان اقتصادی اشاره کرد و افزود: راهکار شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی، پویائی در دو بخش تولید و اشتغال است که اتاق می‌تواند با خدمات علمی و آموزشی خود نقش پر رنگی در تحقق این اتفاق مهم در سال جاری ایفا کند.

وی هم‌چنین با برشمردن ارتباطات تجاری ایران و آلمان، حضور هیئت علمی- تجاری آلمانی در ایران و اصفهان را پر اهمیت برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم همکاری‌ها به سمت و سوی افزایش بهره‌وری و بهره‌مندی دانشگاه‌ها و فعالان اقتصادی از آموزش‌های برنامه‌محور، هدف‌محور و فایده‌محور میل کند.

مدیر پروژه شرکت سکوا نیز در این جلسه گفت: شرکت سکوا سازمانی است که پروژه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را پیگیری می‌کند و توسط وزارت توسعه همکاری‌های اقتصادی آلمان‌ هزینه‌های آن پرداخته می‌شود.

«بتینا مولر» اضافه کرد: موسسات آموزش  فنی و حرفه‌ای باید آموزش‌های مبتنی بر فعالیت‌های عملیاتی و انتقال مستقیم مهارت‌های مورد نیاز را مورد توجه قرار دهند. هدف بهبود زیرساخت‌ها و ساختار سازمانی آموزشی است تا بتوان ارتباط بین آموزش و بازار استخدام را مهیا کرد. این هدف از طریق شناسایی نیازهای مراکز صنعتی و بازبینی برنامه‌های آموزشی موجود و توسعه آن انجام می‌شود.

در ادامه محمد علی نادی- مشاور کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به میزان شناخت موجود در رابطه با وضعیت آموزشی مراکز صنعتی؛ آموزش‌های رسمی و غیر رسمی و آموزش‌های منتج به اشتغال در حوزه صنعتی را با اهمیت دانست و خواستار توجه به آنها در برنامه‌ریزی‌ها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.