مشهد- بانک‌های عضو کنسرسیوم اعطای تسهیلات پدیده، برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات توسط کنسرسیوم بانکی به ارائه گزارشی از روند تصویب و پیگیری‌های صورت گرفته پرداختند.

بانک‌های عضو کنسرسیوم به داد پدیده رسیدند

به گزارش قدس انلاین، عضو هیئت مدیره گروه شرکت‌های پدیده شاندیزضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: از تاریخ ۳۰ مرداد ماه که موضوع اختصاص کنسرسیوم بانکی در کنار سایر موارد از قبیل مساعدت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی و استمهال و تقسیط بدهی‌های مجموعه به سازمان‌ها، نهادها و ... با حضور وزرای کشور، اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی و سایر مسئولان کشور و استان مطرح و مصوب شد، پیگیر اجرایی شدن تمامی مصوبات بویژه دریافت تسهیلات بوده‌ایم و اقدام‌های زیادی نیز در این خصوص انجام شده است.

عضو هیئت مدیره گروه شرکت‌های پدیده شاندیز افزود: در جلسه تاریخ دوم آذر ماه سال گذشته که با پیگیری جدی دکتر دین پرست، معاون اقتصادی وزارت کشور، همچنین نماینده بانک صادرات به عنوان بانک عامل و سایر مسئولان و مدیران برگزار شد، بر اجرایی شدن مصوبات ۳۰ مرداد بویژه تحقق پرداخت تسهیلات از سوی کنسرسیوم بانکی تأکید و جلسات متعددی در خصوص فرآیندهای اجرایی در تهران و مشهد تشکیل شد.

کریموئی ضمن اشاره به توافقات انجام گرفته با سازمان تأمین اجتماعی، امور مالیاتی، جهاد کشاورزی و دریافت پایانکار از شهرداری که از جمله نیازهای الزامی برای دریافت تسهیلات به شمار می‌رفت، اعلام داشت: گزارش این اقدام‌ها در تاریخ ششم بهمن ماه به استحضار بانک صادرات رسیده و در پی آن در تاریخ هفتم بهمن ماه در جلسه هماهنگی فیمابین نمایندگان بانک و شرکت، مقرر شد طرح‌های توجیهی و بررسی‌های مالی و همچنین طرح، تهیه و در اختیار بانک قرار گیرد. همچنین مقرر شد کارشناسان بانک با حضور و بازدید از محل پروژه در خصوص مطالبات اقتصادی که از سوی این شرکت قبلاً ارائه شده بود، بررسی و اعلام نظر کنند.

وی در ادامه افزود: در جلسه ستاد تدبیر مورخ ۲۴ بهمن با حضور معاون اقتصادی وزارت کشور و نماینده بانک صادرات و سایر دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری خراسان رضوی، طرح‌های توجیهی و اقتصادی شرکت پدیده مجدداً تحویل گردید و مقرر شد تا انتهای سال، ۱۰ درصد از مبلغ کل تسهیلات کنسرسیوم به پدیده پرداخت شود.

کریموئی با اشاره به پیگیری‌های مکرر انجام شده، اظهار داشت: کارشناسان فنی بانک صادرات، دو مشکل را عنوان کردند؛ اول بحث ماده ۱۴۱ که بر اساس آن زیان‌های انباشته شده و درآمدهای شرکت از یک نسبتی نباید بیشتر باشد و موضوع دوم بحث چک‌های واخواستی شرکت است که هنوز تسویه و رفع سوء اثر نشده و بر اساس این دو موضوع بانک نمی‌تواند نسبت به واریز مبلغ اقدام کند.

عضو هیئت مدیره گروه شرکت‌های پدیده شاندیز با اشاره به اینکه بانک‌ها برای اعطای تسهیلات تابع قوانین حاکم خود هستند، تصریح کرد: اقدام‌های لازم برای رفع این مشکلات انجام شده و با مساعدت دستگاه قضایی و ستاد تدبیر، احکام لازم در حال صدور است.

کریموئی در پاسخ به این پرسش که مبلغ کنسرسیوم چه زمان پرداخت می‌شود، گفت: با وجود پیگیری‌های مکرر و مکاتبات مستمر در ماه‌های اخیر، تعیین زمان برای دریافت مبلغ کنسرسیوم خارج از اختیارات این شرکت است، اما در سال گذشته اقدام‌های جدی در زمینه‌های بعدی از سوی شرکت معمول و پیگیری در حال انجام است و به محض رفع موانع قانونی، مبلغ ان‌شاءالله واریز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.