۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 520737

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به اقدامات انجام شده در گمرک برای جلوگیری از فساد، گفت: مسئولین گمرک برای جلوگیری از فساد تجهیزات الکترونیکی و کنترلها را زیاد کردند اما نمی توان گفت که فساد در گمرک قلع و قمع شده است.

فساد در گمرگ قلع و قمع نشده است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم زیادی از قاچاق کالا از مبادی رسمی وارد کشور می شود، گفت: وقتی مقام معظم رهبری به صراحت از قاچاق کالا از مبادی رسمی  و گمرکات صحبت می فرمایند، یعنی از این موضوع کاملا مطلع هستند و قاچاق از مبادی رسمی صحت دارد.

وی افزود:قطعا فرمایشات رهبری بدون اطلاع نیست و حجم زیاد قاچاق که تا ۲۰ میلیارد دلار برآورد می شود، از مجاری رسمی گمرکات و مناطق آزاد صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی  با تاکید بر اینکه برای مقابله با قاچاق نیاز به عزم ملی در کشور است،   افزود:برای جلوگیری از قاچاق باید یک تفکر انقلابی مدیریت کشور و گمرکات را بدست بگیرد و مسئولین باید در روش اجرا تجدید نظر داشته باشند.

فولادگر با بیان اینکه مسئولین مرتبط با قاچاق کالا باید برخورد جدی تری داشته باشند، افزود: گرچه شنیده می شود که در گمرکات  مسئولین برای جلوگیری از قاچاق و فساد تجهیزات الکترونیکی نصب و راه اندازی کرده و کنترلها را زیاد کردند اما هنوز نمی توان گفت که فساد در گمرک قلع و قمع شده است.

وی با بیان اینکه فساد و قاچاق در گمرکات وجود دارد، افزود: فساد هم از سوی وارد کنندگان کم و یا بیش  وجود دارد که از خلاء های قانونی در این زمینه استفاده می کنند و هم از سوی تعداد انگشت شماری از کارکنان نیز وجود دارد که متاسفانه حیثیت کل کارکنان زحمت کش را زیر سوال می برند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خلاء های قانونی باید بررسی و رفع شود و مجلس می تواند نقش خود را در  این زمینه به خوبی ایفا کند.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.