ایلام- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: در پی بارش های مطلوبی که از بهمن ماه سال گذشته تا کنون استان ایلام را تحت تأثیر قرار داد، بیشتر سدها و منابع آبی این استان سیراب و سدهای ایلام و کنگیر نیز سرریز شدند.

سدهای ایلام و کنگیر سرریز شدند/ وضعیت منابع آبی استان مطلوب است

ذوالفقار مهدی زاده روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه میزان بارش ها در استان ایلام در پاییز سال گذشته بسیار ناچیز بوده است، اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون؛ حجم ورودی آب سدهای ایلام، کنگیر و دویرج به ترتیب ۳۳ میلیون، ۱۲ میلیون و ۶۷ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال گذشته شاهد بارش های بسیار خوبی در سطح استان بوده ایم، افزود: سدهای ایلام و کنگیر ایوان، حدود دو هفته است که سرریز کرده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام با بیان اینکه در جریان بارش های مطلوب چند ماهه اخیر و به منظور تخلیه بخشی از رسوبات، دریچه های تحتانی سد ایلام باز شده اند، بیان داشت: به دنبال این بارندگی های مناسب و چشمگیر بودن حجم آب سدهای ایلام و دویرج، صد در صد اراضی قابل کشت آبی در شهرستان های مهران و دهلران؛ تحت پوشش آب این سدها قرار گرفته اند.

ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به اینکه سد دویرج به دلیل رهاسازی آب آن برای مشروب ساختن اراضی پایین دستی، تا کنون سرریز نکرده است، یادآور شد: در پی بارش های مطلوبی که از بهمن ماه سال گذشته تا کنون استان ایلام را تحت تأثیر قرار داد، بیشتر سدها و منابع آبی این استان سیراب و سدهای ایلام و کنگیر نیز سرریز شدند.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع سطحی آب در استان مطلوب است، تصریح کرد: صرفه جویی اصولی و استفاده بهینه از منابع آبی، جزء ضروریات است و همگی باید از اسراف و تبذیر جلوگیری کنیم و قدر دان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به اینکه میزان آب ورودی سدها همچنان نوید بخش افزایش حجم منابع آبی استان است، تأکید کرد: امیدواریم با ادامه بارش ها، بیش از پیش شاهد تحت پوشش قرار گرفتن اراضی استان و مشروب شدن آن ها در طول سال جاری و توسعه بخش های مختلف کشاورزی در سطح استان باشیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.