بجنورد- فرماندار شهرستان بجنورد گفت : پیش بینی ما در شهرستان بجنورد حضور ۲۱۶ هزارنفراز جمعیت ۳۲۴ هزار و ۸۳ نفری این شهرستان پای صندوق های رای است.

۲۱۶ هزار نفر در بجنورد واجد شرایط رای هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود ثمینی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهارداشت: برای شهرستان بجنورد ۳۴۷ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که ۱۸۶ شعبه مربوط به مرکز استان است.

وی افزود: ۱۶۱ شعبه روستایی نیز در شهرستان پیش بینی شده است و ۲۰ صندوق سیار برای شهرستاندرنظرگرفته شده تا کسانی که نمی توانند در شعبه ها حضور پیدا کنند بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات شوراهای اسلامی در شهرستان بجنورد ۲۲۲ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۱۱ نفر تایید صلاحیت شدند و مابقی به دلیل عدم تکمیل مدارک تایید نشدند.

ثمینی خاطرنشان کرد: ۲۲ نفر نیز در چناران شهر و ۱۸ نفردر حصار گرمخان ثبت نام کردند که در چناران شهر ۸ نفرتایید و حصار گرمخان همه تایید صلاحیت شدند.

وی تصریح کرد: امکانات برای برگزاری انتخابات الکترونیک در شهر بجنورد فراهم است و برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات، آموزش های لازم به کاربران سیستم ها، داده می شود.

وی افزود: برنامه های آموزشی لازم در رسانه ها بویژه در صدا و سیما، تدارک دیده شده است تا مردم نیز با نحوه رای گیری به با نحوه رای گیری به صورت الکترونیکی آشنا شوند و پیش از برگزاری انتخابات، موارد لازم را آموزش ببینند.

فرماندار بجنورد یادآورشد: در روز برگزاری انتخابات نیز افراد آموزش دیده در شعبه های اخذ رای حضور دارند که نسبت به ارائه آموزش های لازم به مردم و کمک به رای گیری الکترونیکی مبادرت می ورزند.

ثمینی افزود: نامزدهای انتخاباتی از ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته فرصت دارند تا نسبت به تبلیغات انتخاباتی اقدام کنند و هر گونه فعالیت رسمی در این زمینه پیش از ۲۱ اردیبهشت ماه، تخلف محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی نشست های محفلی که در خارج از این بازه زمانی برگزار می شود، به لحاظ قانونی منعی ندارد اما فعالیت های رسمی با عنوان میتینگ ها، جز در بازه زمانی مشخص شده برای تبلیغات، ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.