اهواز ـ فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب گفت:پاکسازی میادین مین نیازمند داشتن نقشه آن منطقه است و تاکنون ۹۷ درصد از  میادین ایجاد شده از سوی دشمن و خودمان پاکسازی شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

۹۷ درصد میادین مین پاکسازی شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امیر سرتیپ دوم علی ظریفی یگانه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هماهنگی ارتش با نیروهای انقلابی و امام راحل یکی از دلایل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود اظهار کرد: آمریکایی ها ارتش را نیروی مقابل انقلاب و برای سرکوب انقلاب می پنداشتند؛ آنها با اعزام مستشاران نظامی سعی در قرار دادن ارتش در مقابل نیروهای انقلابی و مردم داشتند.

وی افزود: اگر تاریخ انقلاب را ملاحظه کنید اولین شهید ترور سپهبد قرنی بود؛ ارتش در دوران انقلاب تلاش های بسیاری کرده و در دوران دفاع مقدس نیز دشمن را سرکوب و مقابل آنها ایستادند. آموزش نیروهای مردمی، متوقف کردن ماشین های صدام از جمله اقدامات ارتش در زمان دفاع مقدس بود.

تشریح مراسم رژه

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب بابیان اینکه مهمترین برنامه های سالروز ارتش رژه روز سه شنبه ساعت هشت و نیم صبح که همزمان با سراسر کشور در اهواز و دزفول اجرا می شود عنوان کرد: رژه  گوشه ای از توانمندی های ارتش جمهوری اسلامی ایران است. همچنین در بحث های فرهنگی برنامه هایی توسط عقیدتی ـ سیاسی برنامه ریزی شده است که از آن جمله می توان به غبارروبی شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و بازنشستگان ارتش، دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، همایش پیاده روی اشاره کرد.

امیر سرتیپ دوم ظریفی یگانه بااشاره به اینکه امروز ارتش همدوش مردم و سایر نیروهای نظام یار، یاور و گوش به فرمان ولایت امر است؛ بیان کرد: امروز امنیتی که در مرزهای خوزستان داریم در واقع مدیون نیروهای مسلح است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب ادامه داد: امروز در نقطه صفر مرزی کشاورزان مان به صورت شبانه روز مشغول به کشاورزی هستند و این آمادگی را داریم که به هر گونه یاوه گویی های دشمن پاسخ داده و آمادگی دفاع از مرزهای ایران اسلامی را داریم.

  وی بابیان اینکه ارتش نیز ۴۹ هزار و ۵۰۰ شهید را تا امروز تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردیم افزود: بیشترین تعداد این شهدا متعلق به دوران دفاع مقدس هستند.

نیرو محوری

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب امروز نیرومحور است و به نیروهای مؤمن، جوان و خلاق اتکا داریم، عنوان کرد: همچنین تعمیرات و نگهداری تجهیزات نیز توسط نیروهای متخصص خود ارتش انجام می شوند.

امیر سرتیپ دوم ظریفی یگانه در ادامه در خصوص با توانمندی های ارتش بیان کرد: سلاح هایی را با توجه به تهدیدهای امروزه طراحی کردیم که از تعدادی از آنها نیز رونمایی  به مناسبت سالروز ارتش جهموری اسلامی ایران شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در تمامی زمینه ها و حتی کشور و حضور در انتخابات آمادگی تأمین امنیت را داریم.

۹۷درصد میادین مین پاکسازی شده است

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب در خصوص پاکسازی میادین مین بابیان اینکه چند نوع میدان مین از جمله حفاظت شده، فریبنده، ایضایی و غیره داریم افزود: پاکسازی میادین مین نیازمند داشتن نقشه آن منطقه است و تاکنون ۹۷درصد از  میادین ایجاد شده از سوی دشمن و خودمان پاکسازی شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

امیر سرتیپ دوم ظریفی یگانه تاکید کرد: به دلیل کنترل افراد غیرمجاز برای ورود و خروج از کشور تعدادی میادین مین در منطقه های ممنوعه و قرمز مرز طراحی کردیم.

وی همچنین اظهار کرد: اسفند امسال ۳۸ وابسته نظامی از ۳۸ کشور را میزبانی کردیم که از مناطق عملیاتی بازدید و حضور همچنین  بازدید آنها در ساعت ۲۳ از مناطق صفر مرزی نشان دهنده  امنیت کامل ایران است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب بااشاره به اینکه کلیه اقداماتی که برای حفظ در مقابل تلفات دشمن انجام شود را پدافند غیرعامل می گویند، ادامه داد: دو بخش تأسیسات  و بخش دیگر نیز نیروهای مسلح هستند که در این بخش آمادگی بسیار خوبی داریم.

امیر سرتیپ دوم ظریفی یگانه افزود: در مقابل کوچکترین تهدیدات وارده نیروها و تجهیزات را مستقر و از تهاجم اولیه حفظ و بعد دفاع می کنیم. همچنین در حوزه های شهری نیز به عنوان مشاوره وارد عمل می شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.