اهواز _ همزمان با شروع برداشت کلزا از بیست وششم فروردین ماه سال جاری در شهرستان امیدیه ، خرید تضمینی محصول کلزا در سطح شهرستان آغاز شده است.

خرید تضمینی محصول کلزا در شهرستان امیدیه آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه با بیان خبر فوق گفت:  با توجه به افزایش بیش از ۳ برابری سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود  حدود ۲ هزار تن محصول کلزا توسط مراکز خرید خریداری شود.

سید داوود علوی فرد  با اشاره به قیمت خرید کلزا از کشاورزان توسط مراکز خرید تصریح کرد: قیمت تضمینی هر کیلو گرم دانه روغنی کلزا با افت مفید ۲ درصد و غیر مفید ۹ درصد با در نظر گرفتن رطوبت ۱۰ درصدی از قرار هر کیلو ۲۷ هزار و ۸۳۰ ریال تعیین شده است.

وی  سطح زیر کشت کلزا در شهرستان امیدیه را ۹۳۲ هکتار عنوان کرد و افزود: کل سطح زیر کشت کلزا در شهرستان در سال جاری به بخش جایزان اختصاص دارد.

علوی فرد  یادآور شد: در زمان کشت این محصول مقدار ۱۲ هزار کیلوگرم بذر اصلاح شده از نوع هایولا ۴۰۱ و هایولا ۴۸۱۵ و سایر نهاده های مورد نیاز در اختیار کلزا کاران شهرستان قرار داده شده است.

وی  تاکید کرد: با توجه به اینکه کشت کلزا در شهرستان به صورت مکانیزه انجام می گیرید میزان ضایعات ناشی از برداشت به حداقل اندازه ممکن در حدود۴ الی ۵ درصد می رسد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه در پایان با اشاره به ضرورت برداشت به موقع از زارعین خواست که در برداشت محصول خود عجله نکنند و از تحویل محصول به انبارها با رطوبت بالا اجتناب نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.