یزد - رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد گفت: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با هدف تجلیل از هزار خیر مدرسه ساز استان ۳۱ فروردین سال جار ی همزمان با ۵ استان کشور در استان یزد برگزار می شود.

یک هزار خیر مدرسه ساز در استان یزد تجلیل می شوند

 به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، امیرحسین رادمنش پیش از ظهر دوشنبه در نشتی خبری اظهارداشت: در حال حاضر ۲۰۳ هزار دانش‌آموز در هشت هزار و ۸۰۰ کلاس درس در استان در حال تحصیل می باشند و بیش ۳۵درصد مدارس استان فرسوده بوده ونیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند.

وی افزود: در حال حاضر  دو هزار و ۱۰۰ مدرسه استان خیرساز بوده واین خیرین بازوان توانمند دولت در امر مقدس مدرسه سازی بوده اند و استان یزد در زمینه جذب خیریندر کشور  دارای رتبه نخست  می باشد .

این مسئول با بیان اینکه این مجمع در حال حاضر بیش ازدو هزار نفر عضو دارد گفت: خیرین یزد ی سال گذشته متعهد شدند که ۲۰میللیارد در امر ساخت مدرسه به این انجمن کمک کنند ولی بیش از ۲۸میلیارد تومان کمک کردند.

رادمنش با انتقاد از برخی از خیرین که به سمت مدارس غیر انتفاعی و خاص کشیده می شوند تصریح کرد: این افراد باید برای مدارس عادی سرمایه گذاری کنند چون مدارس خاص شهریه ها وبودجه هایی زیادی از والدینن هنگام ثبت نام دریافت می کنند و کمبودی در این زمینه ندارند .

وی از جذب خیرین مدرسه ساز در طرح قطره نام برد و گفت: شرط عضوشدن در مجمع خیرین مدرسه ساز استان ساخت یک یا چند مدرسه از سوی افراد بوده و حتما نباید مدرسه ساخت تامین بخشی از هزینه های دانش آموزان  کم بضاعت ، خرید تجهیزلت آزمایشگاهی ورزشی و تاسیسات مدرسه نیز خیرین می توانند مشارکت داشته باشند. 

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز خاطر نشان ساخت: ۳۵ درصد از کلاس‌های درس ناایمن و فرسوده بوده ودر بازدید از مناطق زلزله‌زده سالهای اخیر شاهد تخریب مدارس حتی مدارس نوساز بودیم لذا تاکید داریم که ساخت مدارس از سوی خیرین استان حتماً باید براساس رعایت آیین‌نامه ۲۸۰۰ ساختمان دنبال شود.

رادمنش  با بیان اینکه تعداد بالای خیرین مدرسه ساز استان یک تبلغ منفی نمی باشد اظهارداشت: قطعاً تبلیغات نقاط قوت استان در ساخت مدرسه تاکنون به ضرر استان بوده است چرا که استان را در جلب اعتبارات دولتی این بخش محروم ساخته و این در حالی است که در استان‌های دیگر نیز خیرین زیادی هستند که باید مشارکت آنها را در چنین برنامه‌هایی جلب کرد.

این مسئول در ادامه افزود: سال گذشته در سراسر کشور مردم وخیرین بیش از ۹۰۰میلیارد تومان به این  انجمن کمک کرده در حالی که دولت ۲۰۰میلیارد تومان کمک کرده است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه سازاستان نیز در این نشست گفت:  استان در حال حاضر به ۶۰مدرسه نیاز دارد وبرای باز سازی ۸ هزارو ۸۰۰کلاس درس استان به اعتباری بالغ بز ۵۰۰ملیارد تومان نیاز است.

محمدعلی خواجه رضایی  اظهارداشت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در پیشنهادی به وزارتخانه ملزم شد  ۲۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار مورد نیاز در مدتی پنج ساله از جانب خیرین پرداخت کند  و در قبال آن خواهان کمک ۲۵۰ میلیارد تومان مابقی از طریق دولت برای برچیدن همیشگی سفره مدارس غیرایمن در استان شد ولی این پیشنهاد به دلیل محدودیت‌های مالی دولت مورد استقبال قرار نگرفت.

وی افزود: سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز استان در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب ۳۷ طرح ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس به آموزش و پرورش و مدارس شهرستان‌های استان کمک کرده‌اند که بخشی از آن نیز مربوط به شهرستان اردکان بوده است.

این مسئول گفت : با این وجود همچنان پیگیر اجرای این طرح در قالب یک طرح پایلوت کشوری در استان برای رفع این دغدغه کشوری هستیم که امیدواریم با پیگیری‌های استاندار محترم یزد محقق شود.

خواجه‌رضایی با اشاره به تخصیص تنها ۷.۵ درصد از اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی نوسازی مدارس استان در سال گذشته، خواهان توجه و اهتمام بیشتر دولت و مسئولان به این موضوع و عمل به تعهدات خود در بحث مدارس مشارکتی با توجه به عمل به تعهدات از سوی خیرین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.