حجت الاسلام اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص مراجعات مردم به او برای حل مشکلات مربوط به بیکاری‌شان توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: از سنگ پا تا سنگ قبر را قاچاق می کنند/ مکرر از من تقاضای کار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، حجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ماهیت زندگی بر مبنای تلاش و کوشش بنا شده است، اظهار کرد: موضوع بیکاری صرفا مختص ایران نیست بلکه در سایر جوامع اروپایی و آمریکایی این معضل وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما با اتکا به مساحت کشورمان می توانیم گامهای بلندی را در جهت حل این معضل برداریم، تصریح کرد: در حل معضل بیکاری 50 درصد مسئولان و 50 درصد خود مردم سهم دارند؛ خود مردم باید کارآفرین باشند و استعدادهایشان را بشناسند؛ متاسفانه بعضا خود مردم از سنگ پا تا سنگ قبر را قاچاق می کنند؛ با این وضعیت مشخص است که بیکاری به وجود می آید؛ اگر عده ای قاچاق نکنند و عده ای دیگر از مردم هم آن کالای قاچاق را نخرند، در کشور اشتغال ایجاد می شود و بیکاری که ام الفساد است ریشه کن می شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: من چون طلبه ام و منبر می روم و سخنرانی می کنم، به طور طبیعی به عنوان یک روحانی افراد مراجعه می کنند و درحالیکه هرگز از پُست و سِمت و جایگاهم نمی پرسند، می گویند که "شما که روحانی هستی نمی توانی برای اشتغال ما فکری کنی؟"؛ بسیار پیش آمده که ما هم وقتی احوال خانواده ها را جویا می شویم، معمولا آنها از نبود اشتغال گله مند و ناراحت هستند. 

حجت الاسلام اکرمی افزود: در نهاد ریاست جمهوری که من مسئول شورای فرهنگی هستم، مکرر هم به صورت تلفنی و هم به صورت ارسال نامه، از من تقاضای کار می شود؛ خود من نیروی خاصی از این طریق نگرفتم؛ به آنها می گوییم که خودمان برای شما کاری سراغ نداریم؛ اما گاهی آن متقاضیان را برای کاریابی به وزارت کار در خیابان انقلاب راهنمایی می کنیم.

وی همچنین یادآور شد: در سالهای قبل آنقدر نیروی اضافی و مازاد گرفته شد که خدا می داند گاهی برای نشستن همه نیروها بر روی صندلی، با مشکل مواجه هستیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان در خصوص فعالیتهای خود در طول روز، گفت: ظهرها در "مسجد سلمان" نهاد ریاست جمهوری نماز می خوانم و در غیر وقت نماز، مقاله می نویسم و مصاحبه می کنم و بالاخره بیکار نمی مانم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.