۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: 520853

برای نخستین بار تصاویری که احتمال می رود مربوط به آزمایش یک هواپیمای بدون سرنشین در کره شمالی  است منتشر شده و نشان می دهد احتمالا آنچه درباره توسعه این نوع هواپیماها در کره شمالی گفته می شود، درست است.

عکاسی مخفیانه از پهپاد کره‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازفرادید، پایگاه "دیلی اسپرس" به تازگی تصاویری منتشر کرده است که یک گردشگر خارجی به شکل مخفیانه از داخل اتوبوس برداشته است. این تصاویر نشان می دهد در یکی از جاده های برون شهری هواپیمایی بدون سرنشین جاده را بند آورده و عده ای در حال کنترل آن هستند. این تصاویر در حالی منتشر می شود که اخیرا موسسه وحدت ملی دو کره‌ در گزارشی فاش کرد که کره‌شمالی با دارا بودن حدود یک‌هزار فروند هواپیمای بدون سرنشین، بر توسعه و گسترش این نوع هواپیماها تمرکز کرده است.

بنا به این گزارش توان نیروهای هوایی کره‌شمالی در مقایسه با کره‌جنوبی بسیار ضعیف است و کره‌شمالی به دلیل عدم برخورداری از ماهواره‌های نظامی، با چالش‌های فراوانی در فرایند جمع‌آوری اطلاعات، رصد و جاسوسی مواجه است؛ به همین خاطر پیونگ‌یانگ تلاش می‌کند برای غلبه بر این نقاط ضعف خود، هواپیماهای بدون سرنشین خود را گسترش و توسعه دهد. 

گفته می شود که کره‌شمالی از اوایل دهه نود قرن گذشته توسعه هواپیماهای بدون سرنشین از کلاس «بانگ هیون» را آغاز کرده است؛ طول هواپیمای بانگ‌هیون 3 متر است که می‌تواند به‌ مدت دو ساعت در ارتفاع سه هزار متر پرواز کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.