مشهد- مدیر حج و زیارت خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به فراهم شدن مقدمات سفر حج تمتع سال جاری، افرادی که دارای فیش های ثبت نامی حج تمتع تا تاریخ ۳۱تیرماه۸۵ می باشند، به مدت ده روز فرصت دارند برای واریز مبلغ علی الحساب هزینه سفر خود اقدام کنند.

جزئیات ثبت نام واجدان شرایط تشرف به حج تمتع در خراسان رضوی

جواد شاد در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: واجدین شرایط با در دست داشتن اصل قبض ودیعه گذاری بانکی، اصل شناسنامه و اصل کارت بانکی به یکی از شعب بانک ملی ایران در سراسر استان مراجعه و پس از واریز وجه، رسید را نزد خود، تا زمانی که اسامی کاروان های اعزام کننده اعلام شود، نگه دارند تا در زمان مقرر با آن رسید مراجعه و ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی تصریح کرد: مبلغ پیش بینی شده برای واریز مبلغ علی الحساب هزینه سفر تا سقف مبلغ ۱۰میلیون تومان با احتساب اصل مبلغ واریزی که یک میلیون تومان بوده و سودی که طی این چند سال به آن تعلق می گیرد، می باشد.

جواد شاد با اشاره به به استقبال پرشور متقاضیان طی روزهای گذشته، در خصوص تکمیل ودیعه حج تمتع تصریح کرد: اولویت با آن دسته از افرادی خواهد بود که در این مرحله اقدام به واریز هزینه اولیه سفر کرده باشند و درصورت تکمیل ظرفیت استان در این مرحله فراخوان بعدی اعلام نخواهد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به پیش بینی حجم بالای مراجعات در روزهای پایانی، واجدان شرایط در فرصت مناسب نسبت به تکمیل ودیعه حج تمتع خود در بانک های ملی استان اقدام کند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به گذرنامه واجدین شرایط تشرف به حج امسال، اظهارکرد: با توجه به اینکه متقاضیان اعزام باید دارای گذرنامه انفرادی با حداقل اعتبار تا تاریخ ۵ اسفندماه ۹۶ باشند، اگر متقاضیان گذرنامه ندارند یا تاریخ اعتبار گذرنامه آن ها تا زمان یادشده نیست، در اسرع وقت با مراجعه به دفاتر خدمات پلیس ۱۰+ نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کلیه اسناد حج تمتع به بستگان درجه یک قابل انتقال است و امکان انتقال اسناد اعلام شده تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۸۵ در روزهای آتی از سوی سازمان به افراد غیر از بستگان درجه یک نیز در  سامانه انتقالات صورت خواهد پذیرفت که برای این منظور می بایست فرد انتقال دهنده و انتقال گیرنده به همراه مدارک لازم به دفاتر تحت پوشش حج و زیارت مراجعه کنند تا مراحل لازم برای انتقال قانونی اسناد برای ایشان اقدام شود.

وی تأکید کرد هرگونه خرید و فیش و انتقال اسناد خارج از چارچوپ ذکر شده از قبیل اخذ وکالت و... بدون اعتبار است.

وی تأکید کرد: اسامی و مشخصات کاروان ها و هزینه قطعی سفر به حج تمتع امسال پس از اجاره کامل مکان های اقامت در شهرهای مکه و مدینه و تعیین سایر هزینه های حمل و نقل و هواپیمایی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.