رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران، از فراهم شدن زمینه های بهره مندی افراد شاغل خارج از کشور از مزایای بیمه تأمین اجتماعی خبر داد.

ایرانیان شاغل در خارج از کشور، بیمه تأمین اجتماعی می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسن کرباسی از فراهم شدن زمینه های بهره مندی افراد شاغل خارج از کشور از مزایای بیمه تأمین اجتماعی خبر داد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کاریابی های بین المللی اظهار داشت: زمینه بهره مندی افراد شاغل در خارج از کشور از مزایای بیمه تأمین اجتماعی، با انعقاد تفاهم نامه همکاری میان اداره اتباع سازمان تأمین اجتماعی و انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران فراهم شده است.

وی ادامه داد: با امضای این سند همکاری، افراد شاغل در خارج از کشور یا افراد در حال اعزام به کشورهای خارجی، می توانند با دریافت معرفی نامه از مراکز کاریابی خارجی، دارای پروانه فعالیت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده و با مراجعه به شعب منتخب سازمان تأمین اجتماعی پس از ثبت نام و دریافت رمز مربوطه، با پرداخت ماهانه ۱۴ درصد حق سهم کارگر و ۲ درصد حق بیمه که دولت در این طرح پرداخت خواهد کرد، از مزایای قانونی تأمین اجتماعی برای آینده خود بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.