مشهد- سومین جشنواره فرهنگ ملل با حضور سفرای کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد

جشنواره فرهنگ ملل در مشهد آغاز شد

 به گزارش قدس آنلاین، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: جشنواره فرهنگ ملل که برای سومین سال پیاپی در این دانشگاه برگزار می شود جشن بزرگ با هم بودن و برای هم بودن در میان جوانان برومند ملتهایی است که حول محور علم هم اکنون در این دانشگاه تحصیل می کنند.

دکتر محمد کافی افزود: دانشگاه فردوسی با ۶۸ سال سابقه فعالیت نه تنها به وجود دانشمندان و استادان برجسته و کسب موفقیتهای علمی به خود می بالد بلکه هم اکنون بین المللی شدن نیز افتخاری دیگر برای دانشگاه فردوسی مشهد به شمار می آید.

او گفت: وجود یک دانشگاه بین المللی در شهر مشهد که در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده فرصت تعاملات فرهنگی میان جوامع و ملتهای مختلف جهان را بیشتر فراهم می کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سومین جشنواره فرهنگ ملل دانشگاه فردوسی مشهد در بستر فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی رویداد مشهد ۲۰۱۷ برگزار شده است.

سید جواد حسینی افزود: در قالب برنامه های این رویداد ۱۵۰ برنامه بین المللی با رویکرد فرهنگی اجتماعی تدارک دیده شده که تاکنون ۷۰ برنامه آن اجرا شده و جشنواره ملل هفتاد و یکمین برنامه از این سری برنامه هاست.

او گفت: در این جشنواره فرصتی فراهم شده دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد به لحاظ علمی ارزشیابی شوند.

افزون بر سفرای کشورهای عراق و افغانستان و تاجیکستان، سرکنسول کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان در مشهد، رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد، روسای دانشگاههای بغداد و بصره و دبیر دوم سفارتخانه های اندونزی و کره جنوبی هم در این مراسم شرکت داشتند.

هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه رتبه نخست جذب دانشجویان خارجی را در ایران به خود اختصاص داده است.

هم اکنون ۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاههای فردوسی، جامعه المصطفی، علوم پزشکی، آزاد اسلامی و امام رضا(ع) مشهد تحصیل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.