شهرکرد- فرماندار شهرکرد با اشاره به وجود خلاء قانونی در خصوص برخورد با متکدیان، تصریح کرد: این افراد پس از جمع‌آوری طبق قانون به مدت 24 تا 48 ساعت در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و متاسفانه همین امر عامل شروع مجدد فعالیت این افراد است .

متکدیان با استفاده از خلاء قانونی دوباره به سطح شهر بر می گردند

به گزارش قدس آنلاین، حمید ملک‌پور با اشاره به اینکه کارگروهی در فرمانداری شهرکرد نحوه برخورد با متکدیان سطح شهر را رصد می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه یک تا دو گروه در زمینه  تکدی‌گری در شهرکرد فعالیت می‌کنند که از خارج استان به داخل هدایت می‌شوند و در چهارراه‌ها، ترمینال‌ها و مکان‌های پر تردد حضور دارند.

ملک‌پور ادامه داد: این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند و تکدی‌گری و بعضا گل‌فروشی می‌کنند.

وی با اشاره به وجود خلل قانونی در خصوص برخورد با متکدیان، تصریح کرد: این افراد پس از جمع‌آوری طبق قانون به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و متاسفانه  همین امر عامل شروع مجدد فعالیت این افراد است.

ملک‌پور اضافه کرد: مشکل این است که اگر این افراد اقدامشان مجرمانه است باید بازداشت بیشتری داشته باشند و به شکل بازدارندگی با آنان برخورد شود.  

فرماندار شهرکردتاکید کرد: برخی از این افراد توان کار کردن را دارند و اگر بستر اشتغال این افراد محیا شود تکدی گری را کنار خواهند گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: برخی هم به این نوع زندگی عادت کردند و بایستی بازدارندگی به شکلی انجام شود که بتوان ترمز این کار را در اختیار گرفت و از تکرار آن جلوگیری کرد.

فرماندار شهرکرد ضمن تشکر از نیروی انتظامی در خصوص جمع‌آوری متکدیان، افزود: تکدی‌گری در شهرکرد دو نوع است، که تعدادی از آنان نیاز به مکانی برای نگهداری در فصول سرد سال دارند که شهرداری متولی این امر است.

ملک‌پوردر ادامه گفت: برخی دیگر از متکدیان از خارج استان به داخل می‌آیند و نیاز به نگهداری موقت دارند که مقام قضایی تشخیص می‌دهد که این افراد به صورت موقت در چه مکانی اسکان کنند و بهزیستی را مکلف به این کار کرده‌اند.

وی اظهار کرد: همه نهادها در حد توان باید احساس مسئولیت کنند و شانه خالی کردن روش صحیحی نیست.

ملک‌پور در خصوص معتادان متکدی، بیان کرد: گروهی از این افراد که توسط نیروی انتظامی بازداشت و از خانواده‌های آنان خواسته می‌شود آن‌ها را به مراکز ترک اعتیاد ببرند و برخی دیگر معتادان پرخطر هستند که در کمپ‌های ماده ۱۳ جمع‌آوری و مراقبت می‌شوند و خوشبختانه در سطح شهرکرد این افراد بسیار انگشت شمارند.

فرماندار شهرکرد در زمینه معتادان متکدی خانم سطح شهرکرد، گفت: برخی از این افراد به صورت خانوادگی و بخشی افراد ‌بی‌خانمان هستند و توسط یک نفر هدایت می‌شوند.

ملک‌پور اظهار کرد: تعداد متکدیان از سال ۹۳ تاکنون افزایش نداشته است و در صورت بی‌توجهی، تعداد این افراد بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.