مشهد- رژه نیروهای مسلح خراسان رضوی صبح سه شنبه همزمان با ۲۹ فروردین ماه و روز ارتش در مشهد و دیگر شهرستان های این استان برگزار شد.

اقتدار ارتش جمهوری اسلامی در خراسان رضوی به نمایش گذاشته شد

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم با سخنرانی استاندار خراسان رضوی و با حضور مسئولان نظامی و انتظامی و مدیران استان از میدان ۱۵ خرداد مشهد آغاز شد و در خیابان امام رضا(ع) پایان یافت.

در ابتدای این مراسم چتر بازان در محل رژه فرود آمدند و یگان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی استان شامل‌ پیاده نظام و یگان های خودرویی و سایر نیروهای مسلح رژه خود را آغاز کردند.

تیپ ها و یگان های لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه(ع)، هوانیروز، پدافند هوایی، یگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج، نیروی انتظامی با نظم و انضباط خاصی در این مراسم حضور داشتند.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان و فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، امیرعبدالله رشادی فرمانده پدافند شمال شرق کشور، سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع)، سردار امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی و دیگر فرماندهان نظامی و انتظامی در این مراسم حضور داشتند.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: تقویت نیروهای مسلح ایران، تهدیدی برای هیچ کشوری نیست اما این نیرو در مقابل تهدیدات خارجی مقتدرانه ایستاده و جرات نزدیک شدن به متجاوزگران را نخواهد داد.

علیرضا رشیدیان افزود: نیروهای مسلح ما از نظر توان تسلیحاتی و دفاعی در بهترین شرایط خود قرار دارند و در دورانی که کشورهای اطراف ما در جنگ و درگیری به سر می برند وجود نیروهای مسلح و ارتش قدرتمند کشور، آرامش بخش زندگی مردم است.

وی با بیان اینکه پیام روز ارتش، اتحاد ملت و ارتش در اطاعت از رهبری برای دفاع از نظام و کشور است خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ارتش را سرمایه و ذخیره ای برای ملت خوانده و حضرت امام (ره) نیز ارتش را پشتوانه ملت و حامی استقلال کشور می دانستند که این نشان از جایگاه ویژه ارتش در مسیر تداوم نظام جمهوری اسلامی دارد.

رشیدیان، بزرگترین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را اسلامی، مکتبی، ولایی و مردمی بودن آن دانست.

فرمانده ارشد قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب مخالفان تثبیت نظام شعار انحلال ارتش را می دادند که حضرت امام (ره) در راستای حمایت از این نیرو تضعیف ارتش را تضعیف اسلام و عاملان این تضعیف را خائن خواندند.

امیر رضا آذریان با بیان اینکه ارتش در زمین و هوا و آن سوی مرزها بر همه چیز اشراف و کنترل دارد، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، چهار پروژه تحقیقاتی ساخت انواع قطعات تانک نفربر، بالگرد، خودروهای تاکتیکی و خودروهای تانک را در برنامه دارد.

وی ادامه داد: ارتش همانند دوران دفاع مقدس آمادگی رزمی خود را در تمام زمینه ها حفظ کرده و آماده مقابله با هر گونه تهدید و تجاوز از سوی بدخواهان و دشمنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.