مدیرمسئول روزنامه قدس با بیان اینکه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی هنگام جدی‌شدن حضورشان در انتخابات طی بخشنامه‌ای شدیداً تأکید کردند که نباید از نیروهای آستان قدس برای این موضوع استفاده شود، گفت: حجت‌الاسلام رئیسی متذکر شد روزنامه قدس باید قدسیت خود را حفظ کند.

تذکر جدی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به دست‌اندرکاران روزنامه قدس در آستانه انتخابات

  به گزارش «قدس آنلاین»،  ایمان شمسایی با بیان اینکه روزنامه قدس از مجموعه‌ رسانه‌ای رسمی وابسته به آستان قدس رضوی(ع) به‌عنوان نهادی موقوفاتی به شمار می‌رود، اظهار کرد: به همین دلیل حساسیت روی این روزنامه بیشتر از نهادهای ارتزاق‌کننده از بیت‌المال است زیرا با پول موقوفه‌ای سروکار دارد.

مدیر مسئول روزنامه قدس با تأکید بر اینکه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی هنگام جدی شدن بحث حضورشان در انتخابات ریاست جمهوری طی بخشنامه‌ای شدیدا تأکید کردند که نباید از نیروهای آستان قدس برای این موضوع استفاده شود، تصریح کرد: البته پیش از اعلام کاندیداتوری و بخشنامه مذکور هم در ملاقاتهایی که داشتیم به‌کرّات می‌گفتند روزنامه قدس باید قدسیت خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: حاج آقای رئیسی همواره به ما گفته‌اند که "حساسیت شما باید بیش از هر رسانه دیگری باشد زیرا ممکن است رسانه‌های دیگر مواردی نظیر صحت، دقت، سرعت، حق‌الناس یا مواردی از این قبیل را برای بازتاب بیشتر اخبارشان، فدای یکدیگر کنند اما روزنامه قدس به‌شدت از نظر شرعی منع دارد که چنین کاری را انجام دهد زیرا در درجه اول باید از آبروی آستان قدس رضوی که منتسب به امام رضا(ع) است، حفاظت و حراست کند".

شمسایی یادآور شد: روزنامه قدس خود را یک روزنامه اصولگرا و البته اصولگرای به‌معنای جبهه فرهنگی و رسانه‌ای انقلاب می‌داند لذا تنها خود را متعلق به گفتمان انقلاب اسلامی می‌داند.

سردبیر روزنامه قدس خاطرنشان کرد: از این منظر شاید تیترها و صفحات ما به دیگر روزنامه‌های اصولگرا نیز شبیه باشد اما صرفاً یک شباهت ظاهری است و به‌دنبال کار سیاسی نیستیم.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه "ما از مبانی انقلاب و اسلام سیاسی که در اندیشه حضرت رضا(ع) وجود دارد، بهره می‌بریم و خود را متعلق به آن می‌دانیم"، تصریح کرد: در این گفتمان، بسیاری از روزنامه‌های اصولگرا و شاید بعضاً اصلاح‌طلب هم وجود داشته باشد اما روزنامه قدس در راستای این گفتمان به مباحث عدالت اجتماعی، جنبشهای آزادی، جهان اسلام، بیداری اسلامی، استکبارستیزی و... پایبند است لذا اگر انتقادی به دولت، یا مجموعه‌های حاکمیتی نظیر صداوسیما می‌کند بر این اساس است.

وی با اشاره به منعیت ایجادشده برای این روزنامه و مجموعه‌های تحت مدیریت آستان قدس رضوی برای مباحث تبلیغات انتخاباتی گفت: در بخشنامه حاج آقای رئیسی تأکید شده که هرگونه استفاده از امکانات و نیروهای متعلق به آستان قدس رضوی ممنوع است.

شمسایی اذعان کرد: با توجه به این بخشنامه، روزنامه قدس فارغ از نگاه‌های جناحی و کاملاً بی‌طرفانه اقدام به انتخاب تیتر کرد و با توجه به اینکه آقایان رئیسی و روحانی در یک روز به ستاد انتخاباتی وزارت کشور برای اعلام کاندیداتوری مراجعه کردند، تصمیم گرفتیم تیتر «رقابت جدی شد» را با انتشار تصاویری از هر دویشان منتشر کنیم.

وی افزود: همان‌طور که از تصاویر برمی‌آید هیچ تفاوتی میان آنها نیست و هر دو کاندیدا در یک موقعیت (حضور در ستاد انتخاباتی) قرار دارند؛ در عمل ثابت کردیم که نگاه حزبی نداریم.

مدیرمسئول روزنامه قدس با بیان اینکه از این پس هم روال مشابهی در پیشبرد امور رسانه‌ای این روزنامه خواهیم داشت، ابراز کرد: حتی اگر فردا روزی، اصلاح‌طلبی تأیید صلاحیت شود که حرف انقلابی بزند، ما به حمایت از او می‌پردازیم زیرا حمایت از گفتمان انقلاب برای ما اهمیت دارد نه اشخاص.

روزنامه‌های دولتی یک روز پس از ثبت‌نام رسمی حجت‌الاسلام حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اقدام به انتشار تصویر تمام‌صفحه وی در صفحه اول روزنامه‌های خود با تیترهای کاملاً تبلیغاتی کردند.

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اخیر خود از گزارش دو مورد تخلف انتخاباتی در تهران خبر داد و گفت: این دو مورد در تهران به وقوع پیوسته که دادستان تهران برخی روزنامه‌ها را احضار کرده و به آنها تذکر داده که اقداماتشان خلاف است و موضوع در حال رسیدگی است.

به‌گفته محسنی‌اژه‌ای از افراد احضارشده یک نفر حاضر شده و پاسخ داده و نفر دیگر هنوز در دادسرا حضور نیافته است.

براساس قانون، ورود زودهنگام و پیش از موعد رسانه‌های رسمی کشور به تبلیغات انتخاباتی غیرقانونی تلقی می‌شود و هیئت نظارت بر مطبوعات وظیفه رسیدگی به چنین تخلفاتی را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.