قزوین- همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه آفرینی های نیروی زمینی، مراسم رژه یگان های تخصصی نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح سه شنبه در قزوین برگزار شد.

مراسم رژه نیروهای مسلح در قزوین برگزارشد

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت روز ارتش مراسم رژه موتوری و پیاده نیروهای مسلح مستقر در استان در مقابل لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد.

در این مراسم آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، فریدون همتی استاندار، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین، سردار محمودی فرمانده انتظامی استان، سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان، انصاری رئیس کل دادگستری استان، حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان، مسئولان لشگری و کشوری و گروههای مختلف مردم حضور داشتند.

امیر بیدادی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین در این مراسم گفت: روز ارتش یادآور بصیرت عمیق امام راحل و پیوندی ناگسستنی میان ارتش، انقلاب مردم و رهبری است.

وی افزود: نامگذاری این روز بنام ارتش در فروردین ماه ۵۸ که تنها چند ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود و زمزمه انحلال ارتش از سوی دشمنان سرداده شده بود حرکتی بصیرانه بود که مشت محکمی بر دهان دشمنان زده شد و توطئه آنها خنثی شد.

امیر بیدادی تصریح کرد: ارتش همزمان با پیروزی انقلاب متولد شد و حیات خود را در آتش و خون آغاز کرد و تا امروز دوران پرفرازو نشیبی راپشت سر گذاشته و ازمون های مختلف را طی کرده و بر قله افتخار ایستاده است.

بیدادی بیان کرد: جایگاه نیروهای مسلح ایران در منطقه و سطح جهان بر همگان آشکار است و با فرماندهی کل قوا و تکیه بر جوانان مومن برای پاسداری از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی و برای اعتلای کلمه لااله الاالله ثابت قدم است.

وی اضافه کرد: نفش آفرینی در پیروزی انقلاب، غائله کردستان و جنگ تحمیلی و بعد از دفاع مقدس و پیشرفت چشمگیر در اشائه معنویت در میان کارکنان و به روز کردن تجهیزات و تناسب سازی با تهدیدات و حضور موثر در صحنه برجسته و قابل افتخار است.

امیر بیدادی یادآورشد: ۸ هزار کیلومتر مرز آبی و زمینی با کشورهای همسایه و جایگاه ژئو پلوتیک کشورهای همسایه ما را در شرایط خاصی قرار می دهد.

وی اضافه کرد: امروز اعتقاد راسخ داریم که ارتش با پیشنیه ولایی و پشتوانه مردمی تنها ارتش مکتبی جهان و مقتدرترین ارتش اسلامی است و با تکیه بر حضرت احدیت اماده جانفشانی در مسیر آرمانهای امام راحل و تداوم نهضت اسلامی است و بار دیگر وفاداری خود را اعلام می دارد و تجدید بیعت می کند.

امیر بیدادی اظهارداشت: کسوت ارتش بر تن هر جوان ایرانی جای مباهت دارد نسل های آینده در تاریخ خواهند دید که ارتش خداجوی ایران در طول این سالهای پرفرازونشیب با ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز دین خود را ادا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.