بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر انسان بدون دین باشد عرصه را بر دنیا تنگ می کند گفت: اگر دین نیز بدون دانش باشد، بدترین ابزار جهان خواهد بود.

دین بدون دانش بدترین ابزار جهان است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر سه شنبه در دیدار با روسای دانشگاه های پیام نور استان با بیان اینکه علم دارای جایگاه بسیار بالایی است بیان کرد: علم جهت دار، علم مفید تلقی می شود.

وی با بیان اینکه علم آموزی باید جهت دار باشد یادآور شد: چراکه علم به معنی مطلقش نه تنها مفید نیست بلکه می تواند مضر باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان در زندگی خود ناچار است برای رسیدن به خواسته هایش از طریق علم وارد شود افزود: تعهد، ایمان و التزام ایمانی می تواند حفظ کننده علم باشد.

عبادی با بیان اینکه اصول علم نور است و این یک نامه تشریفاتی نسیت بلکه یک واقعیت است اظهار داشت: دلیل سلب امینت بسیاری از جوامع امروزی، سلب ایمان و علم است.

وی با بیان اینکه امروزه در صحنه پیاده شدن علم انواع سوء استفاده ها می شود گفت: ضرری که انسان دانشمند می تواند به جامعه وارد کند، انسان معمولی نمی تواند وارد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فرق بین انسان دانشمند و بی دانش این است که او هم یک فرمول کلی را برای رسیدن به هدفش طی کرده است.

عبادی علم را حیات انسان دانست و یادآور شد: ما همان اندازه از حیات بهره مند هستیم که درک داریم زیرا  اگر کسی درک نداشته باشد هیچ حیاتی نداشته است.

وی با بیان اینکه هر کس علم و درکش بیشتر است، حیاتش وسیع تر است افزود: نزول قران برای هدایت انسان ها است بنابراین اگر کسی هدایت پیدا کند می تواند مفید باشد اما اگر هدایت نداشته باشد به جایی نخواهد رسید.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به جایگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: جایگاه این دانشگاه در بخش فعالیت های  قرانی فعالیت خوب است و بهتر است ارتقاء یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.