اصفهان- استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه نرخ بیکاری استان اصفهان ۲ درصد از میانگین بیکاری در کشور بالاتر است، سال گذشته ۶۰ هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شد.

سال گذشته ۶۰ هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، رسول زرگرپور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در استان اصفهان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی مهمترین هدف مدیریت استان اصفهان در سال جاری را رساندن نرخ بیکاری این استان به میزان متوسط کشوری خواند.

استاندار اصفهان با اشاره به ارایه تسهیلات از سوی دولت به صنایع بزرگ، اظهارکرد: در استان اصفهان ۷۷ واحد بزرگ صنعتی ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری طرح توسعه اشتغال پایدار با هدف ایجاد شغل های جدید به صورت کشوری توسط دولت اجرا می شود و اولویت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم خواهد بود.

زرگرپور تاکید کرد: ما ادعا نداریم که مشکلات اشتغال را حل کرده ایم اما همه تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش بیکاری در جامعه به کار گرفته ایم.

۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی سال گذشته محقق شد

زرگرپور در بخش دیگری از این نشست خبری، به تخصیص اعتبارات استانی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: تا آخرین لحظه سال گذشته تبادل تخصیص ها و منابع استان ادامه داشت.

استاندار اصفهان یادآور شد: ابتدای سال گذشته با کسری اعتبارات جاری دستگاه های دولتی در استان مواجه و نگران مخارج پایان سال بودیم اما با تدابیر اندیشیده شده در خصوص اعتبارات جاری، ۱۲۳ درصد اعتبارات حقوق و مخارج تخصیص یافت و دغدغه ها برطرف شد.

وی ادامه داد: در بخش عمرانی ۱۰۰ درصد اعتبارات در نظر گر فته شده سال گذشته محقق شد.

 زرگرپور خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۸ درصد اعتبارات جاری و ۵۱ درصد اعتبارات عمرانی استان اصفهان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: امسال ۳۵۰۰ میلیارد ریال برای بخش سرمایه گذاری طرح ها اختصاص یافته است.

 استاندار اصفهان گفت: در این استان ۳ و نیم میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی های نو، سایپای کاشان، بخش نساجی و خدمات فنی و مهندسی در حال انجام است.

آنفلوانزای پرندگان ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت در استان اصفهان بر جای گذاشت

زرگرپور به شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان اصفهان اشاره کرد و با بیان اینکه استان اصفهان چهاردهمین استانی کشور بود که گرفتار این ویروس شد و بیشترین تلفات هم در این استان اتفاق افتاد، گفت: استان اصفهان مرکز تولید مرغ کشور است و بیشترین واحدهای تولیدی مرغ نیز در این استان متمرکز شده است و به همین دلیل میزان شیوع آن در اصفهان بالا بود.

وی اضافه کرد: انتشار این ویروس که بالغ بر۱۳۰ روز عمر ماندگاری دارد، از مرغ های بومی و پرندگان مهاجر آغاز شد، اضافه کرد: به دنبال این اتفاق ۲۳۰ هزار قطعه مرغ بومی معدوم و ۳۲ میلیارد ریال خسارت به دامداران و و احدهای پرورش مرغ و طیور پرداخت شد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در فرایند پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ۳ و نیم میلیون قطعه مرغ صنعتی و۵۷۰ تن تخم مرغ نیز معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ کشور دنیا درگیر ویروس آنفلوانزای پرندگان شده اند، ادامه داد: متأسفانه شیوع این ویروس در بین دام و طیور استان اصفهان۱۰۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.