بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: مسئولان حفاظت از آثار تاریخی را به دغدغه اجتماعی تبدیل کنند.

مسئولان حفاظت از آثار تاریخی را به دغدغه اجتماعی تبدیل کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن رمضانی پیش از ظهر سه شنبه در کارگاه تخصصی آشنایی با معماری و منظر در خراسان جنوبی بیان کرد: امسال در بخش اعتبارات مبلغ ۵ میلیارد ریال برای حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی به استان اختصاص یافت.

وی یادآور شد: در سال های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، توجه مسئولان به جنگ کمتر بوده است و میراث فرهنگی نیز دچار غفلت و بی توجهی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: بعد از پایان جنگ تحمیلی نیز به دلیل ساخت و سازهای خرابی های حاصل از جنگ، بناهای تاریخی و فاخر مجدد مورد بی توجهی قرار گرفت.

رمضانی خاطرنشان کرد: در مدت ۳۰ سال گذشته بناهای تاریخی و حفاظت از سوی مسئولان مورد بی توجهی و غفلت زیادی قرار گرفته است و این خسارات زیادی به بناهای تاریخی وارد کرده است.

وی اظهار داشت:همچنین میراث فرهنگی طی ۳۰ سال گذشته مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته بود و با وجود اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، زیاد به بخش فرهنگ توجه نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر حفاظت از آثار تاریخی به یک جریان اجتماعی تبدیل شود می توان امیدوار بود که تغییرات مدیران و مسئولان نمی توانند خدشه ای به آثار تاریخی وارد کنند، گفت: برای اینکه ما در عرصه اجتماعی بتوانیم این امر را به یک خواسته ملی تبدیل کنیم باید از دانشجویان معماری و مرمت آغاز کنیم.

رمضانی با بیان اینکه دانشگاه ها نقش بزرگی در حفظ آثاریخی دارند افزود: زیرا مدیران فردا در این محیط ها تربیت می شوند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی  با بیان اینکه حفاظت از بناهای تاریخی باید به دغدغه اجتماعی تبدیل شود اظهار داشت: زمانی که متخصصین این حوزه و مسئولان به این موضوع منفعل نگاه کنند این بناهای تاریخی تخریب خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.