اصفهان-در نخستین جلسه سال ۹۶ کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، توسعه بازار،عارضه‌یابی واحدهای صنعتی استان و بررسی نقش بهره بانکی در تولید به‌عنوان سه موضوع اصلی کمیسیون در سال جاری به تصویب اعضاء رسید.

تولید با کیفیت، عامل موفقیت واحدهای تولیدی در بازارهای بین‌المللی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نایب رییس کمسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: واحدهای صنعتی با دو موضوع مسایل درون بنگاهی و برون بنگاهی روبرویند که این کمیسیون تلاش می‌کند در سال جدید  هر دو بخش را موردبررسی و مطالعه قرار دهد.

مجتبی ملااحمدی، تولید باکیفیت را عامل موفقیت واحدهای تولیدی در جذب مشتریان داخلی و خارجی دانست و گفت: در شرایط سخت تولید کنونی برخی از واحدهای تولیدی به کشورهای اروپایی  صادرات دارند زیرا در تولید خود از ماشین‌آلات به‌روز و مدیرت بهره‌وری برخوردارند.

وی خواستار آسیب‌شناسی رفتار بانک‌های خصوصی با واحدهای تولیدی شد و گفت:دریافت بیشترین بهره بانکی و پرداخت بیشترین سود سپرده باعث شده که نظم اقتصادی کشور از سوی این بانک‌ها مختل شود.

وی اضافه کرد: هرروز شاهد نصب تابلوی یک بانک جدید خصوصی هستیم که رقابت در پرداخت سود بانکی را ناعادلانه پیش می ببرند.

ملااحمدی تاکید کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل بالا بودن بهره بانکی به ورشکستگی دچار شدند.

در ادامه این جلسه دیگر عضو کمیسیون در این جلسه گفت:در صنعت خودرو قطعه‌سازی بیشترین فرصت اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند و توجه به این بخش می‌تواند بخشی از مساله بیکاری جامعه را برطرف کند.

بهروز حق پناه اضافه کرد: در سال ۹۵، گردش مالی خودرو کشور ۶۱ هزار میلیارد تومان بوده است که ۳۱ میلیارد مربوط به دو خودروساز اول کشور و ۱۰ هزار میلیارد تومان به خودرو وارداتی و مابقی مربوط به  بخش قطعه‌سازی بوده است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.