بیرجند-‌ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی گفت: با تصویب اعتباری بالغ‌بر ۱۴ میلیارد ریال ازسوی آستان قدس رضوی قرار است ۲۴ ایستگاه آب شیرین‌کن در سه دهستان مرزی استان و یکی از روستاهای زیرکوه نصب شود.

۲۴ دستگاه آب شیرین کن در روستاهای نیازمند خراسان جنوبی نصب  می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، علی‌اکبر بسکابادی ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای اجرای این طرح اظهار داشت: با پیگیری استاندار خراسان جنوبی و تولیت آستان قدس رضوی قرار است در سه دهستان محروم از شهرستان‌های مرزی استان شامل سربیشه، درمیان و نهبندان و روستای بارنجگان از توابع شهرستان زیرکوه ۲۴ ایستگاه آب شیرین‌کن نصب شود.

وی با بیان اینکه این قرارداد در اسفندماه سال گذشته منعقد شده و مدت آن ۶ ماه است، تصریح کرد: اعتباری که برای این پروژه‌ها مصوب شده بالغ‌بر ۱۴ میلیارد ریال بوده که تاکنون بیش‌از ۳ میلیارد ریال به حساب شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی واریز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی به هدف از اجرای این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: با نصب ۲۴ دستگاه آب شیرین‌کن در ۲۴ روستای استان با ظرفیت متغیر از پنج تا ۲۰ مترمکعب این روستا از چرخه آبرسانی سیار برای آب شرب حذف می‌شوند.

بسکابادی ادامه داد: این روستاها خود دارای منابع آبی بوده که تنها برای بهداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد و آب شرب آنها از طریق تانکر حمل شده که با نصب دستگاه‌های آب شیرین‌کن دیگر نیاز به حمل آب شرب با تانکر به این روستاها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روز گذشته اکبری معاون عمرانی آستان قدس رضوی، اربابی مشاور قائم مقام آستان قدس رضوی و هیأت همراه از پروژه نصب آب شیرین‌کن در بندان نهبندان بازدید و از نزدیک در جریان کار قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال پروژه آب شیرین‌کن بندان به طور کامل اجرا و ۲۳ پروژه دیگر نیز تا مردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.