۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
کد خبر: 521216

همزمان با اول اردیبهشت، روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، کتیبه‌ای حاوی بیتی از اشعار این شاعر پرآوازه ایرانی در ایستگاه سعدی رونمایی شد.

رونمایی از کتیبه سعدی در مترو تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمد بنی حسن با اعلام این خبر افزود: اول اردیبهشت ماه همزمان با سالروز آغاز نگارش کتاب گلستان به نام روز سعدی در تقویم ثبت شده است و معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به همین مناسبت کتیبه‌ای را در ایستگاه سعدی نصب کرد.

وی ادامه داد: این کتیبه منقش به بیت معروف «سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی     عشق محمد بس است و آل محمد» است که با توجه به نزدیکی عید مبعث پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، برای فضاسازی محیطی این ایستگاه انتخاب شد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گسترش نشانه‌ها و نمادهای فرهنگ اسلامی-ایرانی در سطح ایستگاه‌های مترو از اهداف اصلی این فضاسازی است.

برگزاری بازارچه خیریه در زیرگذر تئاتر شهر 

محمد بنی حسن در ادامه از برپایی بازارچه خیریه در زیرگذر تئاتر شهر به مناسبت ماه پر برکت رجب خبر داد و افزود:  در راستای تحقق شعار امسال، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، این بازارچه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)  در زیر گذر فرهنگی تئاتر شهر برپا شده است.

وی گفت: گسترش و تقویت خوداتکایی و خودباوری و عزت ملی از هدف اصلی برگزاری این بازارچه است.

محمد بنی حسن با اشاره به ظرفیت مناسب گذرگاه‌های فرهنگی در ایستگاه‌های مترو تهران جهت برگزاری بازارچه‌های مختلف تصریح کرد: این بازارچه به منظور رفاه بیشتر مسافران شهر زیرزمینی جهت تهیه ملزومات مورد نیاز در این گذرگاه بر پا شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان کرد:: این بازارچه که در آن اقلام متنوع مانند پوشاک، زیور آلات و مواد غذایی عرضه می‌شود تا روز جمعه اول اردیبهشت ماه و از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.