حزب «جمهوری خلق» به عنوان اصلی‌ ترین حزب مخالف دولت ترکیه رسماً خواستار ابطال نتیجه همه‌ پرسی اصلاح قانون اساسی شد.

حزب جمهوری خلق خواستار ابطال نتیجه همه‌ پرسی اصلاح قانون اساسی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، حزب جمهوری خلق ترکیه که از اصلی ترین احزاب مخالف دولت این کشور به شمار می رود، رسماً به دنبال لغو نتیجه همه پرسی ۱۶ آوریل در ترکیه از طریق طرح شکایت  در دادگاه قانون اساسیِ این کشور است.

شبکه تلویزیونی هابرتُرک امروز در پیامی اعلام کرد: ساعت ۰۲:۳۰ امروز سه شنبه حزب جمهوری خلق ترکیه قرار است شکایت خود را با هدف لغو نتیجه همه پرسی دو روز گذشته در ترکیه به دادگاه قانون اساسیِ این کشور ارائه کند.

لازم به ذکر است، حزب جمهوری خلق ترکیه (CHP) اصلی‌ ترین حزب مخالف دولت در این کشور به شمار می رود.

شایان ذکر است، روز گذشته ناظران حاضر اتحادیه اروپا در ترکیه با محکوم کردن همه پرسی دو روز پیش در این کشور اعلام کرده بودند که این همه پرسی «نه آزادانه و نه عادلانه» بوده است.

«استفان شناش» (Stefan Schennach) یکی از اعضای ناظر هیأت ۲۰ نفره اتحادیه اروپا «نگرانی جدی خود را از نتیجه همه پرسی» ترکیه اعلام کرد و آن را «غیرآزادانه و غیرعادلانه» توصیف نموده بود.

همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه در ۱۶ آوریل سال جاری میلادی (2 روز پیش) در این کشور برگزار شد و توانست حدود ۵۱% از آرای مردم را به خود اختصاص دهد.

بر این اساس، نظام ترکیه از پارلمانی به ریاستی تغییر می یابد، سمت نخست وزیری حذف می شود و اختیارات بسیاری به رئیس جمهور ترکیه تفویض خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.