وزیر خارجه ترکیه با انتشار عکسی از ناظر آلمانی کمیسیون اروپا بی طرفی این نهاد اروپایی در جریان نظارت بر همه پرسی این کشور را زیر سوال برد.

چاوش اوغلو مدرک ارتباط ناظر کمیسیون اروپا با «پ ک ک» را منتشر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با انتشار عکس حضور «آندری هونکو» ناظر  شورای اروپا برای همه‌پرسی روز یک‌شنبه ترکیه در کنار پرچم گروه تروریستی پ.ک.ک، اظهار داشت: این فرد که با نمادهای خائنان عکس گرفته است ناظر شورای اروپاست. آیا می توان از وی انتظار انجام اقدام بی طرفانه ای داشت؟!.

گفتنی است، کمیسیون اروپا امروز سه شنبه با خودداری از تبریک نتیجه همه پرسی ۱۶ آوریل سال جاری میلادی در ترکیه، از این کشور خواست تا بازرسی همراه با شفافیت در زمینه امکان قانون‌ شکنی در این همه‌ پرسی را در دستور کار قرار دهد.


«مارگاریتیس شیناس» (Margaritis Schinas) سخنگوی کمیسیون اروپا امروز در این باره اعلام کرد: از مقامات ترکیه می خواهیم تا تحقیقات شفافی را درباره برخی قانون‌ شکنی ها در جریان این همه پرسی به انجام برساند.

لازم به ذکر است، روز گذشته ناظران حاضر اتحادیه اروپا در ترکیه با محکوم کردن همه پرسی یکشنبه هفته جاری در این کشور اعلام کرده بودند که این همه پرسی «نه آزادانه و نه عادلانه» بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.