ساری- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: سه روستا گردشگری در مازندران برای طرح اشتغال و تولید انتخاب شدند.

سه روستای گردشگری مازندران برای طرح تولید و اشتغال انتخاب شدند

به گزارش قدس آنلاین، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:  بر اساس این طرح، در روستاهای جنت رودبار رامسر، کندولوس نوشهر و آسیاب سر بهشهر علاوه بر سرمایه گذاری برای اشتغال و تولید صنایع دستی ، زمینه لازم برای گردشگری و حضور مسافران در این روستاها با سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراهم می شود.

مهران حسنی با بیان اینکه کارشناسان این سازمان با حضور در این روستاها به بررسی ظرفیت ها و پایش در حوزه تولید و اشتغال و زیر ساخت های لازم پرداختند، افزود: هدف این طرح تحرک بخشی اقتصادی به روستاها در حوزه تولید و اشتغال و اجرای آن با اختصاص اعتبارات لازم بوسیله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: در حال حاضر در استان های کردستان، همدان، تهران، مازندران، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی ، سیستان بلوچستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی و کرمان سه روستای گردشگری و بقیه استان ها یک یا دو روستا برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی بوم گردی مازندران نوروز امسال نسبت به پارسال، گفت: بیش از سه میلیون نفر شب از ۲۶ اسفند ۹۴ تا سیزدهم فروردین در مازندران اقامت داشتند.

روستای جنت رودبار با ۱۲۰ خانوار و ۳۵۱نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی رامسر و دارای ۴۰ اقامتگاه بوم گردی یکی از مناطق ییلاقی این شهرستان به شمار می رود که از سمت شمال به جنگل دالخانی، بخش جلگه ای و دهستان سخت سر و از سمت شرقی به دهستان گلیجان و دوهزار، از سمت جنوب به اشکور رامسر و از سوی غرب به مناطق جنگلی و مراتع دهستان جواهرده محدود می شود.

روستای چهار هزار ساله کندولوس با جمعیت بیش از هزار نفر و ۲۵ اقامتگاه بوم گردی فعالیت های زراعی ، دامداری و باغداری دارد و تولید صنایع دستی از قبیل جوراب و نمد نیز از آثار هنرمندان این روستا است.

روستای آسیابسر در ۱۵ کیلومتری نکا به بهشهر در بخش مرکزی شهرستان بهشهر واقع است و حدود هزارو ۷۵۰ نفر جمعیت دارای ۲۰ اقامتگاه بوم گردی است. همچنین این روستای دو هزار ساله آب و هوای معتدل خزری دارد و به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه مکان مناسب برای ساختن آسیابهای آبی در گذشته بود و ۱۸ آسیاب آبی در مسیر رودخانه ساخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.