اراک- مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت‌: ستفاده از مازوت ۱۰۰ درصد خلاف قانون و مقررات بوده و در صورت مشاهده استفاده از مازوت برخورد می‌کنیم.

استفاده از مازوت در نیروگاه ها خلاف قانون و مقررات است

به گزارش قدس آنلاین، سعید محمودی با اشاره به برنامه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشت: برنامه کاهش آلودگی هوا در قالب کارگروه کاهش آلودگی هوا در شهر اراک مطرح است و پیگیری آن انجام می‌شود که این اتفاق خوبی است و نمی‌توان به‌شکل بد به آن نگاه کرد اما از طرفی گاهی اوقات ممکن است اتفاقاتی در این کارگروه بیفتد که از نظر سازمان حفاظت محیط زیست لزومی نداشته باشد، یعنی ما ممکن است بخواهیم جلوتر پیش برویم ولی موارد دیگری هم در این کارگروه مطرح می‌شود که اساسا وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

وی افزود: بحث کنترل آلودگی هوا هم بحثی بین‌بخشی است یعنی محیط زیست شاید به تنهایی مسئول حفظ هوای پاک نباشد و پروسه کنترل آلودگی هوا یک پروسه بین بخشی میان دستگاه‌های مختلف نظیر شهرداری، سازمان حمل و نقل، منابع طبیعی به‌عنوان سازمان حافظ جنگل‌ها و مراتع، شورای شهر، صنعت، معدن و تجارت و غیره با محیط زیست به‌عنوان ناظر این مجموعه است که محیط زیست نکات لازم را تذکر می‌دهد و مطابق قانون هم با تخلفات برخورد می‌کند.

محمودی تصریح کرد: مصوبات مختلفی در این کارگروه در دو سال گذشته مطرح شده و حدود ۷۷ درصد از مصوبات تاکنون عملیاتی شده، چند مصوبه نیمه‌کاره مانده و در حال پیگیری است و یکی دو مصوبه هم به‌سبب اینکه تشخیص داده شده که ضرورت چندانی ندارند از دستور کار خارج شده است اما مصوبات خیلی خوبی هم اجرایی شده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: اگر بخواهیم به آن دسته از مصوباتی که مربوط به محیط زیست می‌شود اشاره کنیم می‌توان به مصوبه ارائه بنزین یورو چهار در جایگاه‌های سوخت شهر اراک که ۱۰۰ درصد انجام شده، گازسوز شدن کوره‌های آجرپزی اراک که امروز هیچ کوره آجرپزی در اراک وجود ندارد که سوختی غیر از گاز طبیعی استفاده کند و تامین سوخت نیروگاه از گاز طبیعی به جای مازوت اشاره کرد.

محمودی به فعالیت نیروگاه شازند اشاره کرد و افزود: هر چند گاهی اوقات نیروگاه در اثر اشتباه و کم‌سلیقگی که به خرج می‌دهد، دو باری در سال از مازوت استفاده می‌کند اما سوخت این نیروگاه تامین شده و استفاده از مازوت ۱۰۰ درصد خلاف قانون و مقررات بوده و در صورت مشاهده استفاده از مازوت برخورد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این در واقع یک دستور برای محیط زیست است که به صورت جدی پیگیر هستیم و یکی دو بار که این اتفاق افتاده با اخطاریه‌های محیط زیست روبه‌رو شده و چنانچه تکرار شود به صورت شکواییه به دادسرا شکایت می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.